Fynbus
Huset Gammelhavn satte særligt ind på tilbud rettet mod selskaber, for at sikre en kontinuerlig strøm af kunder i weekenderne. Selskaber i weekenden udgør nu en betydelig del af deres omsætning – printannoncerne har medvirket til, at det nu udgør 50% af omsætningen.


Behov
Huset Gammelhavn ønskede at udvide deres kundegrundlag og sikre en stabil omsætning ved at få flere selskaber i weekenderne. De oplevede, at deres tidligere markedsføring via sociale medier ikke nåede deres primære målgruppe; den modne aldersgruppe, som de gerne ville tiltrække. Derfor havde de brug for en strategi, der kunne ramme denne målgruppe mere præcist.
Løsning
For at nå den modne aldersgruppe valgte Huset Gammelhavn og direktør Maria Pedersen, at samarbejde med JFM og fokusere på printannoncering. De satte særligt ind på tilbud rettet mod selskaber, som var et vækstområde for dem. Kampagnen blev sammensat således, at budskabet og kanalen matchede målgruppen optimalt.
Kampagnen kører i et fast rul i Ugeavisen Esbjerg og JydskeVestkysten, og appellerer målrettet og præcist til den angivne målgruppe.
Printmediet giver adgang til specifik målgruppe
Huset Gammelhavn er et veletableret evensted med 20 års erfaring i branchen. De tilbyder restaurant, selskabslokaler og mødefaciliteter og henvender sig bredt til forskellige aldersgrupper og behov. Efter corona-nedlukningen ønskede de at styrke deres forretning ved at sikre en stabil strøm af selskaber i weekenderne. Tidligere fokuserede de primært på restauranten, men så et stort potentiale i selskabsafdelingen. Huset Gammelhavn og Maria valgte JFM som samarbejdspartner, fordi de ønskede at nå den modne aldersgruppe, som ikke er så aktive på sociale medier.
JFM som mediepartner giver mulighed for f.eks. at annoncere i anderkendte medier, som JydskeVestkysten, Fyens Stiftstidende og Aarhus Stiftstidende. Huset Gammelhavn benytter sig af Ugeavisen Esbjerg og JydskeVestkysten, da det rammer deres lokale kunder optimalt.

Hvordan kan sådan en annonce se ud?
Til højre kan du se et eksempel på en annonce, som Huset Gammelhavn har kørt i både Ugeavisen Esbjerg og JydskeVestkysten.
Huset Gammelhavn har nu fyldt deres weekender med selskaber
Kampagnen gav en markant effekt. Hver gang en annonce blev bragt i avisen, oplevede Huset Gammelhavn en direkte respons fra kunder, som kom ind med avisudklip og ønskede at booke deres arrangement. De har nu opnået deres mål om at fylde selskabslokalerne hver weekend, og selskaberne udgør nu næsten 50% af deres samlede omsætning. Samarbejdet med JFM har været en succes, og Maria fra Huset Gammelhavn fremhæver særligt den gode rådgivning og dialogen om at optimere deres markedsføringsbudget.
JFM’s printmedier viste sig at være det rette valg for Huset Gammelhavn – en målrettet strategi, der skabte konkrete resultater.

”Jeg synes, at samarbejdet med JFM fungerer rigtig godt. Jeg var en smule skeptisk overfor printmediet i begyndelsen, men jeg må bare sige, at den skepsis er gjort til skamme. Vi får god valuta for vores budget.”

Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.