Hotel Sønderborg Strand øger antallet af bookinger ved at anvende radiospot
Ved at kombinere deres digitale markedsføring med radiospots, har hotellet oplevet øget tilgang af gæster. Effekten af radio-kampagnerne ‘batter noget’, ifølge marketingchef Trine Schanz.
Behov
Hotel Sønderborg Strand har med sin fantastiske beliggenhed ud til naturskønne og historiske omgivelser, gode kort på hånden til at kunne tiltrække gæster fra nær og fjern. Med rammerne på plads, har hotellets helt store behov været at sætte fart på markedsføringen, for netop at tiltrække gæster og skabe større opmærksomhed omkring hotellet.
Løsning
Hotel Sønderborg Strand har samarbejdet med JFM igennem en årrække, og har derfor løbende fået optimeret deres markedsføringsstrategi. Baseret på JFMs store datagrundlag, blev Trine og hotellet anbefalet at anvende radiospot, for at imødekomme behovet for at tiltrække flere gæster og øge salget. Radiospottene blev sat i værk, og det viste sig at være en klog beslutning.
Radiospottene appellerer til den samlede markedsføringsstrategi hotellet ønsker. Uanset om folk ser en annonce på Facebook eller hører et radiospot, får de samme indtryk af hotellet. Tilgangen har ført til flere gæster og større kendskab til hotellet.
Radiospot øger antallet af besøgende, og sørger for flere bookinger
Hotel Sønderborg Strand er et revy- og teaterhotel med tilknyttet teatersal. Hotellet ligger direkte ud til strand, 250 meter fra Sønderborgs centrum og en stenkast fra Sønderborg Slot. Desuden rummer hotellet 95 værelser og er vært for alt fra konferencer til selskaber samt overnattende gæster.
Hotellet indledte med radiokampagner hos JFM i 2017, og for at samle deres markedsføringsaktiviteter, valgte de 2021 at samle det hele hos JFM. En beslutning marketingchef Trine Schanz var med til at tage. Hotel Sønderborg Strand benytter sig nu primært af digital markedsføring og radiospot. Trine fortæller, at de har testet med og uden radioannoncer og oplever bedre resultater, når de kombinerer med radiospot. Hun understreger, at radiokampagnerne gør en væsentlig forskel ved at skabe større opmærksomhed og give flere bookinger.
Hotel Sønderborg Strand mærker effekten af at anvende radiospot
Hotel Sønderborg Strand har, ved at kombinere deres digitale annoncering med radiospot, opnået følgende:
- Hotellets radiospot blev udsendt i hele JFMs dækningsområde, hvor deres seneste kampagne nåede 9.262.980 eksponeringer*
- Trine fortæller, at de tydeligt kan mærke, at radiokampagnerne giver et boost på salgstallene og øget kendskabsgrad hos nye målgrupper, som de ikke normalt når ud til
Med en samlet plan for Hotel Sønderborg Strands markedsføring, har hotellet opnået større kendskabsgrad, solgt til nye målgrupper og øget salget. Trine fortæller, at de er ovenud tilfredse med at have samlet alt markedsføring ét sted, og sætter pris på den løbende sparring omkring deres markedsføringsindsatser.
”Vi har tidligere holdt en pause med radio-kampagner, og kan helt grundlæggende bare se, at det faktisk batter at køre dem kombineret med vores digitale markedsføring. Vi kan se, at vi får flere gæster, når vi kører radiospot hos JFM. Så vi er meget tilfredse med resultaterne”
*estimeret vha. Gallup Lokalradio Index, 1. halvår 2024 / Målgruppe: 12 år+