JYSK oplevede stor effekt efter tre timers liveudsendelse fra den nyåbnede butik i Bjerringbro
Ved at udnytte lokalradioens rækkevidde, fik JYSK den ønskede effekt, da de skulle åbne deres nye butik i Bjerringbro. “Vi er meget tilfredse med håndteringen” siger Sales Manager, Morten Plagborg.
Behov
Selvom JYSK er en integreret del af danskernes bevidsthed, kan det være udfordrende at skabe lokal kontakt ved åbning af nye butikker. Det var også tilfældet, da de åbnede en ny butik i Bjerringbro. Målet var at nå direkte ud til lokalsamfundet og skabe en stærk lokal tilstedeværelse fra dag ét.
Løsning
Salgschef Morten Plagborg og JYSK kontaktede JFM og Radio Viborg, og sammen udviklede de en omfattende markedsføringsplan for butiksåbningen. Planen blev eksekveret gennem en tre timer lang live radioudsendelse fra morgenstunden, direkte fra butikken i Bjerringbro. Under udsendelsen interagerede radioværterne med kunder, medarbejdere samt butikschefen og distriktschefen fra JYSK.
Liveudsendelsen blev eksponeret både regionalt og lokalt i og omkring Bjerringbro, og effekten har været tydelig. Både på åbningsdagen og i ugerne efter fik butikken positive tilbagemeldinger om radioudsendelsen.
Lokal forankring er nøglen til succes for JYSK
JYSK er en af Danmarks største detailvirksomheder, grundlagt af den kendte købmand Lars Larsen i 1979, der i årtier sikrede danskerne “et godt tilbud”. Virksomheden har siden etableret sig stærkt på det danske marked og i mange lande verden over.
Ved åbningen af den nye butik i Bjerringbro var den lokale tilstedeværelse afgørende for succesen. I samarbejde med JFM og Radio Viborg formåede JYSK at implementere en markedsføringsstrategi, der effektivt nåede den ønskede målgruppe.
Resultatet af liveudsendelsen har været meget positivt. Kunder fortæller stadig medarbejderne i Bjerringbro, at de hørte om butikken gennem radioen, hvilket fremhæver radioens effekt.
Lyt til et udsnit fra liveudsendelsen
Hvordan kan sådan en liveudsendelse lyde? Lyt herunder til et udsnit fra liveudsendelsen ved åbningsdagen af JYSK Bjerringbro, og hør den gode energi og inddragelse, der var på dagen.
Lokalradioen giver mærkbare resultater
Med en målrettet markedsføringsplan opnåede Morten Plagborg og JYSK præcis den ønskede effekt ved butiksåbningen i Bjerringbro. Liveudsendelsen fra butikken sikrede en stærk lokal etablering. Morten udtrykker stor tilfredshed med samarbejdet med JFM og Radio Viborg og ser frem til at udnytte lokalradioens kvaliteter ved fremtidige butiksåbninger.
”Vi er meget tilfredse med hele håndteringen af liveudsendelsen og den effekt, den har haft for butikken i Bjerringbro. Der var god energi fra værterne gennem hele udsendelsen, og vi oplever stadig efterfølgende effekt, hvor kunderne fortæller om udsnit fra liveudsendelsen. Det er helt klart et redskab, vi vil bruge ved fremtidige butiksåbninger.”
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.