Nordic Food Service kombinerer medier og får flere kunder
Nordic Food Service ønskede at øge kendskabsgraden til deres produkter. Med en kombination af annoncering på radio og digital, fik virksomheden flere kunder.
Behov
Nordic Food Service og medejer Morten Stisen, havde behov for at øge kendskabsgraden til deres produkter og den kvalitet, de står for. Målet var at blive førsteprioritet for erhvervskunder, der ønsker en højere kvalitet i deres frokostordning.
Løsning
Efter en behovsafdækning med udgangspunkt i JFM’s store datagrundlag, blev markedsføringsstrategien lagt i en kombination af radio- og digitale annoncer. Effekten har ikke været til at tage fejl af – Morten indikerer, at de tydeligt kan mærke at kendskabsgraden og antallet af kunder er steget kontinuerligt.
Vigtigheden af at være Top-of-Mind hos nuværende såvel som nye kunder
Nordic Food Service er formelt stiftet i 2015, men ændrede i 2020 navn til Nordic Food Service, hvor Morten også tiltrådte som medejer. Virksomheden leverer catering i form af både frokost- og kantineordninger til store dele af Jylland og enkelte steder på Fyn. Det der adskiller Nordic Food Service fra konkurrenterne, er den vedvarende fokus på kvalitet. Og netop dette, har været nøglen i marketingsstrategien.
Da Morten og hans kompagnon, Simon Berg, realiserede navneændringen og medejerskabet i 2020, var det med øje for at gå strategisk til markedet. Kendskabsgraden skulle øges, hvorfor virksomheden kontakter JFM. Efter et indledende møde med en specialist, bliver de to ejere præsenteret for en strategisk markedsføringsplan for virksomhedens nuværende situation. Denne plan er sidenhen implementeret, og resultaterne er mærkbare.
Morten fortæller, at de tydeligt mærker effekten af at flere kender dem. Det er både på bundlinjen, men også i dagligdagen, hvor de hører fra nuværende og nye kunder, at de har hørt eller set deres annoncer. Og det er noget der batter.
Kombinationen af medier, øger kendskabet til forretningen
Nordic Food Service har siden implementeringen af digital- og radioannoncering hos JFM opnået følgende resultater:
- 2.970.072 eksponeringer på deres radiospots i perioden*
- 435.248 visninger igennem JFMs digitale platform, Adsolute, i perioden**
- Click-through-ratio (CTR) på SoMe annoncerne har I perioden været på hele 1,49%**
- Morten fortæller, at de kan mærke, at de har fået et bredere kendskab i markedet
JFM har igennem et kontinuerligt arbejde med digital- og radioannoncering hos Nordic Food Service formået at øge både kendskabsgraden og kuvertsalget.
”Vi havde et behov for at øge kendskabsgraden til os. Det fik vi efter en detaljeret markedsføringsplan, som matchede vores behov og mål. Vi kan både mærke på kunderne og se på tallene, at markedsføringen igennem JFM har virket”
*estimeret vha. Gallup Lokalradio Index, 1. halvår 2024 / Målgruppe: 12 år+
**resultater fra Adsolute – Performance Rapport i perioden 15. januar 2024 til 6. juli 2024