Skallebølle Slagtehus er blevet ”top of mind” hos kunderne efter effektive markedsføringsindsatser
Med en kombination af Google Ads og radioreklamer, er der skabt markante resultater på bundlinjen.


Behov
Skallebølle Slagtehus og ejer, Danny Milek, ønskede at øge kendskabsgraden og få flere kunder i butikken. Det var essentielt for dem at være “top of mind” hos potentielle kunder, da de konkurrerer mod supermarkeder, hvor bekvemmeligheden ofte vinder. Derfor var målet at styrke deres synlighed og kendskab gennem en mere struktureret markedsføringsindsats.
Løsning
Skallebølle Slagtehus indgik et samarbejde med JFM for at strømline deres markedsføring og sikre en mere effektiv indsats. Efter en indledende dialog, blev Danny og hans slagterbutik anbefalet at prioritere en stærk tilstedeværelse digitalt med Google Ads kombineret med radioreklamer. Google Ads skulle sikre et stærkt lokalt fokus, når potentielle kunder f.eks. søgte efter kvalitetskød, specifikke kødretter eller lignende. Radioreklamerne skulle ligeledes være lokalt fokuserede, og har vist sig særligt effektive, da de rammer kunderne i deres dagligdag, f.eks. når de kører bil og hører radio – og dermed er Skallebølle Slagtehus ”top of mind” både digitalt og i radioen.
Skallebølle Slagtehus bliver nu eksponeret for potentielle kunder
Skallebølle Slagtehus er et traditionelt slagtehus med over 40 års historie. Virksomheden blev overtaget af Danny i september 2022 og beskæftiger sig med hele rejsen i slagteprocessen – fra jord til bord. De slagter primært køer, får og lam fra lokale fynske producenter og har tre forretningsben: engroskunder, restauranter/slagtere og butiksudsalg i egen butik i Vissenbjerg.
Tidligere har deres markedsføring været sporadisk med annoncer i bl.a. Landbrugsavisen, lokale medier og på Facebook. Gennem samarbejdet med JFM fik de en mere struktureret tilgang, som gjorde det nemmere og mere økonomisk fordelagtigt at skabe synlighed.

Et lokalt fokus batter på bundlinjen
Samarbejdet med JFM har haft en mærkbar effekt på Skallebølle Slagtehus’ forretning. Den øgede eksponering har bidraget til større kendskab blandt potentielle kunder, og Danny kan mærke effekten på bundlinjen. Radioreklamerne har især været en succes, da de hjælper med at fastholde virksomheden i kundernes bevidsthed.

”Vi kan mærke at arbejdet med vores markedsføringsindsats har en effekt, og det kan mærkes på bundlinjen. Radioreklamerne har især haft en positiv effekt. Sidder du i bilen og hører vores reklamer, har man typisk også lettere ved at huske budskabet – og det kan vi mærke på salget, er tilfældet.”

*estimeret vha. Gallup Lokalradio Index, 1. halvår 2024 / Målgruppe: 12 år+ for perioden 1. april 2025 til 31. marts 2027 (24 måneder)
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.