Behov

Sydbank arbejder kontinuerligt med at øge såvel det generelle kendskab til banken samt det kvalificerede kendskab. Det er et arbejde der foregår på tværs af mange forskellige kanaler samt medieplatforme. I forbindelse med udviklingen af en kampagne målrettet mod privatkunder, finder Sydbanks kommunikationschef Louise Kielstrup og hendes team frem til at kampagnen vil kunne fungere rigtig godt på lyd. Sydbank har idéen til en podcast ”Noget for pengene” og i samarbejde med JFM bliver podcasten produceret og lanceret i efteråret 2023.

Siden lanceringen har der været behov for målrettede distributionskanaler for podcasten, for at ramme målgruppen præcist og på tværs af Danmark. Og netop her har JFM kunne supplere, idet Sydbank havde behov for at kunne komme bredt ud igennem et større mediehus, ifølge Louise Kielstrup.

Løsning

’Noget for pengene’ er produceret af JFM Lyd og dernæst promoveret med digital annoncering på JFMs mange nyhedssites og på tværs af JFMs radiokanaler – både i reklameblokken og som sponsoreret indhold ved Dan Rachlin og Bankboksen på ClassicFM.

Louise Kielstrup fortæller, at ”podcasten kontinuerligt får flere lyttere”, hvilket naturligvis også har været målet fra starten. En anden ting der er vigtig at bemærke er at den primære målgruppe for kampagnen er meget fint repræsenteret blandt dem der har downloadet og lytter til podcasten.

+
ugentlige kontakter igennem den massive landsdækkende kampagne
%
af den definerede målgruppe rammes af kampagnen, og lytter med

Sydbank gik til markedet med en konkret målgruppe og fik resultat

’Noget for pengene’ er udviklet og produceret i et samarbejde mellem Sydbank og JFM, og har forbrugerøkonom Ann Lehmann Erichsen og content creator Zepur Sofia Margarian som værter. Podcastens fokusmålgruppe er ”den 33-årige kvinde fra Kolding”, da intentionen fra Sydbank har været, at man gerne vil skabe et forum til at ”stille de simple spørgsmål” – og særligt med kvinder i tankerne. Sydbanks egen research fortæller nemlig den historie, at for kvinder er økonomi generelt et tabu, kvinder sparer mindre op, har mindre pensionsopsparinger mv.

  • Sydbank har igennem massive landsdækkende kampagner på JFMs radiostationer og digitale nyhedssites nået ud til mere end 2 millioner ugentlige kontakter
  • Omfanget af kampagnerne har bidraget til, at op imod 75% af lytterne af podcasten er kvinder imellem 18-34 år – dvs. den, for Sydbank, helt rigtige målgruppe, bliver ramt og lytter med

Fra koncept til produktion. Fra produktion til markedet. Sydbank og JFMs samarbejde har betydet, at konceptet bliver leveret til den rette målgruppe, og stadig flere får glæde af podcasten og dens indhold.

Samarbejdet mellem Sydbank og JFM sætter fokus på værdien i at kombinere styrkerne organisationerne imellem, og på den baggrund udvikle relevant indhold for det generelle samfund, som tilmed styrker brand awareness.

Billedet viser de to hovedpersoner fra podcasten

“Den målgruppe vi gerne ville ramme, rammer vi spot on med hjælp fra JFM og deres distributionskanaler”

Louise Kielstrup fra Sydbank Louise Kielstrup Kommunikationschef, Sydbank

Hvordan kan et programsponsorat lyde?

*Perioden løb fra 6. november 2023 til 6. december 2024

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.