Billedet viser "programsponsorat"

Effektiviser din annoncering med programsponsorat

Et programsponsorat giver en høj og intensiv eksponering overfor dine kunder, og sikrer, at du bliver hørt – og ikke mindst husket.  

Kendetegnet ved et programsponsorat er, at det bliver afspillet i starten og i slutningen af hver reklameblok. Programsponsorater er særdeles effektive, hvis du vil booste dit brand og udvide kendskabet til din virksomhed. De mange gentagelser gør, at kunderne ofte husker din virksomhed, og gør dig top-of-mind. Programsponsorater skal være neutrale i deres format, og må derfor ikke indeholde tilbud eller lydlogo. 

Lydklip
Lyden af succes
Lydklip
Spar Nord Programsponsorat
Lydklip
Strands Blomster Programsponsorat

Nå ud til nye kunder med programsponsorat

Radio er et af de værktøjer, der ofte bliver glemt i markedsførings-værktøjskassen, når der skal hives noget nyt frem. Det er der absolut ingen grund til! Radio er en særdeles effektiv kanal til at sikre genkendelse, branding, og eksponeringer i markedet. Med radio får du kort sagt – meget effekt for pengene.  

For eksempel får du i gennemsnit dine penge 3,5 gange igen, når du investerer i annoncering i radio. Det vil sige, at du for hver 1000 kroner, du investerer i radio annoncering, får 3.500 kroner igen.  

 

3 gode grunde til at vælge programsponsorat 

  • Gentagelserne gør det lettere at blive top-of-mind hos dine kunder 
  • Billig og effektiv til at nå nye kundesegmenter 
  • Høj ROI på annoncering i radioen 

Statistik

  • Lyttere: 747.000
Bestil tilbud
Side 1 af 2
Vælg område*
Vælg dit område
Tilbage
Videre

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak! Du modtager snart et uforpligtende tilbud fra os.

Se formater og priser

Statistik

Lyttere 747.000
Dækningskort
Dækningsområde
Klik på kortet for at forstørre det
Kønsfordeling og aldersgrupper
52%
48%
Radio lyttere
12-19 år
14%
20-29 år
13%
30-39 år
16%
40-49 år
16%
50-59 år
21%
60 år +
20%

Kilde: Gallup Lokalradio Index, 2. halvår 2023 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 7.984​
Kilde – danskerne generelt: Index Danmark/Gallup, 2. Halvår 2022 + 1. Halvår 2023/ Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 22.446

Lyttertallet er for både FM og digital radio renset for dubletter i hele JFM’s dækningsområde.

 

Close

Radio lader dig fortælle din gode historie 

For mange danskere er radio en del af deres daglige rutiner – vi hører radio mens vi kører bil, sidder i toget eller arbejder. Og derfor er der med radioannoncering mulighed for at nå ud til en stor målgruppe med mange gentagelser. Gentagelserne betyder, at du lettere bliver husket, og der bliver ikke mindst handlet på dit budskab. 

En anden stor fordel ved radio er, at der er mulighed for at segmentere på geografi. Så du kan nå ud til en stor gruppe danskere, hvis du vil – men du kan også vælge, at dit spot kun skal afspilles i et bestemt område, hvor du ved, at dine kunder er, eller hvor du gerne vil udbrede kendskabet til din virksomhed.  

Vores radiostationer 

Under JFM’s radiovinger har vi nogle af Danmarks største radiostationer Classic.fm, Classic Rock, Skala.fm, Radio VLR og Radio Viborg. Det er vi ret stolte af.

Billedet viser de fem radiokanaler hos JFM; Classic.fm, Classic Rock, skala.fm, Radio VLR og Radio Viborg

Produktoverblik

Programsponsorat

Radio generelt og programsponsorater er en effektiv måde at nå ud til din målgruppe og fastholde deres opmærksomhed. Især lokale radiospot, som bliver afspillet i dit nærområde, giver en høj tilbagebetaling pr. krone du investerer i dit spot – faktisk hele 350 kr. pr. 100 kr. du investerer.

Prisen på dit programsponsorat afhænger af dit område, varighed og antal afspilninger.

Programsponsorat

Priserne starter fra 1.495,-

Prisen på dit program sponsorat afhænger af dit område, varighed og antal afspilninger.

Alle priser er ekskl. moms og ekskl. produktion

Spotproduktion

Spotproduktion er fra kr. 1.500,-

I spotproduktionen indgår tekstforfatning og 1 stemme.

Alt afhængig af størrelsen på opgaven og dit speak, har vi professionelle speakere og produktionsfolk til at varetage opgaven.

Du tager det første skridt. Så tager vi resten.

Ring til os, og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for din virksomhed. Du kan også sende os en mail. Bare, hvad der er nemmest for dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Du kan enten kontakte os på vores hovedlinje – eller tage direkte fat i en af vores specialister, hvis din forespørgsel allerede nu er mere konkret.

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8-16 og fredag fra 8-15.30.​

+45 66 12 12 12business@jfm.dk

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

FAQ

Programsponsorat – det lyder dyrt?

Prisen for programsponsorater starter ved 1.495 kr. i måneden.

Når det kommer til afkastet på hver investerede markedsføringskrone (ROI), er radioen en af de mest effektive kanaler.

Ifølge en rapport fra DLU og Data Intelligence ROI database, har radio-annoncering en gennemsnitlig ROI på 3,5 for hver investerede krone. Det betyder, du kan forvente at få 3,5 kroner tilbage for hver krone, du investerer i radio. Investerer du for eksempel 1.000 kroner i en radiokampagne, vil du kunne opnå at få 3.500 kroner tilbage i kassen. Og det er en af de højeste ROI’er ifølge rapporten. TV ligger for eksempel på 2,3 kroner, og biograf annoncering er helt nede på 0,8.

Hvem hører mit programsponsorat?

En af de faktorer, der bidrager til den høje ROI for annoncering i radioen, er dens evne til at nå ud til mange mennesker på én gang. Ifølge tal fra Danmarks Statistik lytter mere end 89% af danskerne over 12 år stadig til radio ugentligt.

Det er lytterne på de enkelte kanaler og i de enkelte områder, der vil høre dit programsponsorat. For at høre nærmere om, hvem lytterne er, og hvad der kendetegner dem i det område, du er interesseret i, så kontakt os i dag! Så tager vi en uforpligtende snak om, hvad der kendetegner lytterne og hvor, samt hvordan radio og lyd kan hjælpe dig med opnå dine målsætninger.

Kan jeg selv vælge, hvilket program jeg gerne vil sponsorere?

Med programsponsorater vælger du, hvilken by/område, du vil udkomme i. Dit programsponsorat vil blive afspillet på tværs af vores stationer.

Du kan derfor ikke vælge et enkelt program, du gerne vil sponsorerer. Det er en fordel for dig, da du ved denne løsning sponsorer flere programmer, hvor du får flere gentagelser, og du er fokuseret på at ramme lytterne i dit geografiske område.

Retningslinjer for et programsponsorat

Programsponsorater bliver altid afspillet i starten eller slutningen af en reklameblok, og på den måde opnår du maksimal synlighed.

I radioen skal sponsorater finde sted i en neutral form. Der må ikke bruges lydlogo eller særlig lydbaggrund, der har tilknytning til sponsoren eller dennes produkter. Ingen markedsføring af tilbud og sæson.

Programsponsorat binder dit brand sammen med kvalitet

Programsponsorat tilbyder at integrere dit brand med indhold, der allerede har lytternes tillid og engagement. Ved at sponsorere et radioprogram får dit brand en eksklusiv position, hvor det bliver en del af lydfrekvensen lige der, hvor interessant og værdifuldt indhold bliver delt.

Et velvalgt programsponsorat placerer dit brand i en kontekst af kvalitetsunderholdning eller information, alt imens du opbygger en stabil og konstant associering i lytterens sind. Når dit brand associeres med deres foretrukne program, bliver den emotionelle forbindelse til indholdet en kraftfuld allieret for dit brands perception. Tilknytningen går langt videre end traditionel reklame og trækker på programmets loyalitet og goodwill overfor lytterne.

Gennem programsponsorat bliver dit brands navn og budskab gentaget med jævne mellemrum, hvilket sikrer en top-of-mind-awareness hos lytterne. Denne konstante eksponering betyder, at når det er tid for lytterne at foretage et køb eller træffe en beslutning relateret til dit brand, er chancen større for, at de vil tænke på dig. Derudover forlænger programsponsoratet brandets rækkevidde til relateret online indhold, herunder programnotater, podcasts og social media, hvilket muliggør en omfattende digital fodaftryk.

Investeringen i et programsponsorat er en investering i et langsigtet partnerskab, der ikke alene forbedrer brandets nuværende position, men som også bygger fundamentet for fremtidig vækst og genkendelighed.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.