Effektiviser din annoncering med programsponsorat
Et programsponsorat giver en høj og intensiv eksponering overfor dine kunder, og sikrer, at du bliver hørt – og ikke mindst husket.
Kendetegnet ved et programsponsorat er, at det bliver afspillet i starten og i slutningen af hver reklameblok. Programsponsorater er særdeles effektive, hvis du vil booste dit brand og udvide kendskabet til din virksomhed. Programsponsorater skal være neutrale i deres format, og må derfor ikke indeholde tilbud eller lydlogo.
Nå ud til nye kunder med programsponsorat
Et programsponsorat, er giver en høj og intensiv eksponering overfor dine kunder, som sikrer at du bliver hørt – og ikke mindst husket.
Kendetegnet ved et programsponsorat er at det ligger på en unik placering. Et programsponsorat er særdeles effektiv, hvis du vil booste dit brand og udvide kendskabet til din virksomhed. De mange gentagelser gør, at kunderne ofte husker din virksomhed, og dermed også at du bliver top-of-mind.
3 gode grunde til at vælge programsponsorat
- Gentagelserne gør det lettere at blive top-of-mind hos dine kunder
- Billig og effektiv til at nå nye kundesegmenter
- Radioreklamer øger i gennemsnit onlinesøgninger på din virksomhed med 29%. Det giver mere trafik til din hjemmeside og større engagement på dine digitale platforme.
Statistik
- Lyttere: 631.000
Tak! Du modtager snart et uforpligtende tilbud fra os.
Statistik

Kilde: Gallup Lokalradio Index, 2. halvår 2023 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 7.984
Kilde – danskerne generelt: Index Danmark/Gallup, 2. Halvår 2022 + 1. Halvår 2023/ Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 22.446
Lyttertallet er for både FM og digital radio renset for dubletter i hele JFM’s dækningsområde.
Radio lader dig fortælle din gode historie
For mange danskere er radio en del af deres daglige rutiner – vi hører radio mens vi kører bil, sidder i toget eller arbejder. Og derfor er der med radioannoncering mulighed for at nå ud til en stor målgruppe med mange gentagelser. Gentagelserne betyder, at du lettere bliver husket, og der bliver ikke mindst handlet på dit budskab.
En anden stor fordel ved radio er, at der er mulighed for at segmentere på geografi. Så du kan nå ud til en stor gruppe danskere, hvis du vil – men du kan også vælge, at dit spot kun skal afspilles i et bestemt område, hvor du ved, at dine kunder er, eller hvor du gerne vil udbrede kendskabet til din virksomhed.
Vores radiostationer
Under JFM’s radiovinger har vi nogle af Danmarks største radiostationer Classic.fm, Classic Rock, Skala.fm, Radio VLR og Radio Viborg. Det er vi ret stolte af. Læs mere om de forskellige radiostationer og bliv klogere på lytterne her.
Produktoverblik
Radio generelt og programsponsorater er en effektiv måde at nå ud til din målgruppe og fastholde deres opmærksomhed. Radioreklamer øger i gennemsnit onlinesøgninger på dit virksomhedsnavn med 29%. Det betyder flere besøg til din hjemmeside og større engagement på dine digitale platforme
Prisen på dit programsponsorat afhænger af dit område, varighed og antal afspilninger.
Priserne starter fra 1.495,-
Prisen på dit program sponsorat afhænger af dit område, varighed og antal afspilninger.
Alle priser er ekskl. moms og ekskl. produktion
Spotproduktion er fra kr. 1.500,-
I spotproduktionen indgår tekstforfatning og 1 stemme.
Alt afhængig af størrelsen på opgaven og dit speak, har vi professionelle speakere og produktionsfolk til at varetage opgaven.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Ring til os, og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for din virksomhed. Du kan også sende os en mail. Bare, hvad der er nemmest for dig. Vi glæder os til at høre fra dig.
Du kan enten kontakte os på vores hovedlinje – eller tage direkte fat i en af vores specialister, hvis din forespørgsel allerede nu er mere konkret.
Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8-16 og fredag fra 8-15.30.
+45 66 12 12 12business@jfm.dkFAQ
Men det er det faktisk slet ikke!
Prisen for programsponsorater starter ved 1.495 kr. i måneden.
En af de faktorer, der gør radioannoncering så effektiv, er dens evne til at nå ud til mange mennesker på én gang. Ifølge tal fra Danmarks Statistik lytter mere end 89% af danskerne over 12 år stadig til radio ugentligt.
Det er lytterne på de enkelte kanaler og i de enkelte områder, der vil høre dit programsponsorat. For at høre nærmere om, hvem lytterne er, og hvad der kendetegner dem i det område, du er interesseret i, så kontakt os i dag! Så tager vi en uforpligtende snak om, hvad der kendetegner lytterne og hvor, samt hvordan radio og lyd kan hjælpe dig med opnå dine målsætninger.
Med programsponsorater vælger du, hvilken by/område, du vil udkomme i. Dit programsponsorat vil blive afspillet på tværs af vores stationer.
Du kan derfor ikke vælge et enkelt program, du gerne vil sponsorerer. Det er en fordel for dig, da du ved denne løsning sponsorer flere programmer, hvor du får flere gentagelser, og du er fokuseret på at ramme lytterne i dit geografiske område.
Programsponsorater bliver altid afspillet i starten eller slutningen af en reklameblok, og på den måde opnår du maksimal synlighed.
I radioen skal sponsorater finde sted i en neutral form. Der må ikke bruges lydlogo eller særlig lydbaggrund, der har tilknytning til sponsoren eller dennes produkter. Ingen markedsføring af tilbud og sæson.
Programsponsorat binder dit brand sammen med kvalitet
Programsponsorat tilbyder at integrere dit brand med indhold, der allerede har lytternes tillid og engagement. Ved at sponsorere et radioprogram får dit brand en eksklusiv position, hvor det bliver en del af lydfrekvensen lige der, hvor interessant og værdifuldt indhold bliver delt.
Et velvalgt programsponsorat placerer dit brand i en kontekst af kvalitetsunderholdning eller information, alt imens du opbygger en stabil og konstant associering i lytterens sind. Når dit brand associeres med deres foretrukne program, bliver den emotionelle forbindelse til indholdet en kraftfuld allieret for dit brands perception. Tilknytningen går langt videre end traditionel reklame og trækker på programmets loyalitet og goodwill overfor lytterne.
Gennem programsponsorat bliver dit brands navn og budskab gentaget med jævne mellemrum, hvilket sikrer en top-of-mind-awareness hos lytterne. Denne konstante eksponering betyder, at når det er tid for lytterne at foretage et køb eller træffe en beslutning relateret til dit brand, er chancen større for, at de vil tænke på dig. Derudover forlænger programsponsoratet brandets rækkevidde til relateret online indhold, herunder programnotater, podcasts og social media, hvilket muliggør en omfattende digital fodaftryk.
Investeringen i et programsponsorat er en investering i et langsigtet partnerskab, der ikke alene forbedrer brandets nuværende position, men som også bygger fundamentet for fremtidig vækst og genkendelighed.