Native

Native advertising er sponsoreret annonce indhold, der i sin form og placering minder om det redaktionelle indhold, som for eksempel nyhedshistorier i enten avisen eller på et nyhedssite. Native advertising artikler er tydeligt markeret som annoncørbetalt indhold.

Native advertising skaber værdi for kunden med fortællinger, der engagerer læserne. Det giver også en stor værdi for dig som annoncør, fordi at læseren engagere sig i indholdet og historien.

Native artikler kan udgives i alle vores medier – for eksempel, dagblade, ugeaviser, erhvervsmedier, tillæg og på vores nyhedssites.

JFM Business er en full-service virksomhed, hvilket betyder at vi kan hjælpe dig fra start til slut i din proces. Ved du, at du har en god historie om din virksomhed, som du gerne vil have fortalt, men har brug for input til rådgivningen af hvad den gode journalistiske vinkel på din historie og din virksomhed, og hvordan artiklen skal skrives? Så er du kommet til det helt rette sted, da vi i JFM er med dig hele vejen. Med native artikler hos JFM skrives din artikel af en journalist, vi har professionelle fotografer, der kan tage billeder til artiklen, ligesom du altid godkender grafisk layout og oplæg på artiklen inden den publiceres. 

Kontakt os

Vi sidder klar til at hjælpe.

Ring eller skriv til os, hvis vi skal tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan anvende data i jeres markedsføring. Vi sidder klar ved telefonerne mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.

mio.
danskere når vi ud til om ugen, på tværs af vores medier
mio.
betale visninger på JFM-sites
+
aktive kampagner på digitale platforme

Hvad er native?

Native artikler er sponsorerede artikler, der minder om andre artikler i print avisen eller i e-avisen. Dette er en af de helt store styrker ved native, da læserne fastholdes og engageres over lang tid i din historie. Engagementet fra modtageren er derfor meget højere end fra normale banner og logo reklamer, som vi kender både fra avisen eller på et website.

Ligeledes kan du opbygge et dybere kendskab til dig og din virksomhed, da du med native har muligheden for at udholde hele den gode historier om din virksomhed til læseren.

Din native artikel skrives af en kommerciel journalist, der har det som sin profession at videregive historier. Derfor er du sikker på, at du også får fortalt din gode historie om din virksomhed. Du vil hele tiden være med i processen fra start til slut, hvor journalisten i samarbejde med dig får skræddersyet din native artikel.

Billedet viser AJ Produkters logo på en bygning

“Den gode historie vil i enhver kontekst tiltrække opmærksomhed, og vi prioriterer derfor at præsentere læseren for interessant, spændende og fascinerende content. Koblingen mellem indhold og brand er altafgørende, mens vores store fokus også har været at udkomme på en platform med en stærk troværdighed og høje læsertal – KPI´er, som JFM har leveret på”

Billedet viser Thomas fra AJ Produkter Thomas Kruse-Theil Marketing Manager, AJ Produkter

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er native?

Native artikler er artikler, der minder om og er skrevet som “normale” redaktive artikler, der findes i aviser og på nyhedssites. Native artikler er sponsorerede historier fra virksomheder, der derfor minder og ligner normale artikler i deres udformning, og hvordan de er skrevet. Dog er native artikler tydeligt markeret som “annoncør betalt” indhold.

Hvor kan min native artikel blive læst?

Din native artikel kan blive publiceret i en eller flere af JFM’s nyhedsmedier alt efter hvad dit behov, og hvor din målgruppe er.

Altså kan din artikel blive vist og læst i en af vores lokale ugeaviser, dagblade og/eller på JFM’s nyhedssites. I vores erhvervsmedie kan du nå ud til det lokale og regionale erhvervsliv, ligesom vi i JFM har flere niche, tema medier og websites.

Hvordan kan ser det ud?

Her er et helt konkret eksempel på to native artikler.

Et udsnit af Nordisk Filmbiografer i Odenses Native-artikel

Hvad er styrkerne ved native?

Højere troværdighed; Native Advertising opfattes som mere troværdigt end andre annonceringsformer, da de skræddersyede artikler til målgruppen optræder som en integreret del af  vores nyhedssites og aviser.

Relevans; Native Advertising er designet til at passe ind i et givent nyhedssites stil og indhold, som derfor bliver en mere skræddersyet løsning til din målgruppe, og dermed mere sandsynligt at læseren vil forholde sig til dit brand.

Øget engagement; Med Native Advertising er annoncerne typisk mere relevante og mindre invaderende for læserne, hvilket kan øge engagementet og brand awareness ift. din virksomhed.

Du tager det første skridt. Så tager vi resten.

Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt – og altid indenfor 48 timer på hverdage. Vi har et helt hold af lokale specialister, der er klar til at hjælpe dig. Så er der noget bestemt du gerne vil snakke med os om, så skriv det i “beskedfeltet”. Så sikrer vi at du får fat på den helt rigtige til dit behov.

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8-16 og fredag fra 8-15.30.​

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

Helt kort: Native

Native, også kaldet annoncørbetalt indhold, sætter fokus på den gode historie om en given virksomhed eller et produkt. Native minder i udtryk om redaktionelle artikler, og kan eksponeres på print, online og radio, men er tydeligt deklareret som ’annoncørbetalt indhold. Indholdet skrives af eksterne journalister, der efter sparring med dig, udarbejder teksten.

Native er, kort sagt, betalt indhold, der passer naturligt ind i det medie, det udkommer i, hvilket har markant større virkning end traditionelle annoncer. ​​​​​​​

Udnyt et øget engagement

Med Native kan din annonceartikel placeres på udvalgte steder og blandt vores redaktionelle artikler på vores nyhedssites. Det betyder, at din artikel bliver publiceret i professionelle rammer, og det øger troværdigheden af dit indhold overfor læseren. Den øgede troværdighed skyldes, at Native er designet til at passe ind i et givent nyhedssites stil og indhold, hvilket øger relevansen for læseren. Annonce-artiklerne er typisk også mere ”accepterede” end bannerreklamerne. Med Native har du et godt værktøj til at øge engagementet blandt læserne eller til generelt at øge brand awareness ift. din virksomhed.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.