Lyd og Radio

Lyd og radio er en effektiv måde at nå ud til din målgruppe, fastholde deres opmærksomhed – og ikke mindst få dem til at handle. Lyd er som en smutvej ind til dine kunders bevidsthed, og hjælper dig med at blive top-of-mind. Det er også et medie som kan skabe stemning og billeder på en helt unik måde.

Mange mennesker arbejder, pendler eller går tur, mens de lytter til radioen. Og de skruer ikke væk eller slukker midt i din reklame, og du har derfor lytterens fulde opmærksomhed. En sjældenhed indenfor markedsføring, hvor der ofte er stor konkurrence om kundens opmærksomhed.  

Derfor er radiospot en effektiv måde at blive top-of-mind hos dine kunder, og nå ud med dit budskab – uanset om det drejer sig om branding eller et ”her-og-nu-tilbud”, så er det noget kunderne husker- og handler på.

Bliv kontaktet

Vi sidder klar til at hjælpe.

Ring eller skriv til os, hvis vi skal tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan anvende data i jeres markedsføring. Vi sidder klar ved telefonerne mandag-torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30.

JFM Radiostationer i Danmark
ugentlige lyttere på vores radiostationer
%
af danskerne hører radio i bilen

Lyd lader dig fortælle den gode historie

Når dine budskaber drøner ud af radioen i netop dit forretningsområde, bliver du en del af lokalsamfundets vante stemme. De mange gentagne afspilning betyder kunderne husker dit spot bedre, og radioen har derudover en høj troværdighed, som har en afsmittende effekt på dit brand.  

Nogle radiostationer har stor rækkevidde, andre stationer har mindre rækkevidde, men her kan du til gengæld bedre nå en bestemt målgruppe. Derfor afhænger den rette kombination af, hvor i landet du vil nå dine lyttere og om du har en bred eller smal målgruppe. Vil du vide mere, kan du altid kontakte os helt uforpligtende. 

Lyd er god til at skabe stemning og billeder. Med musik og lyd får du en unik mulighed for at skabe stemning og følelser hos lytteren. Derudover er radio god til at betale din investering tilbage – radio har høj ROI.

Investerer du 100 kr. i radio annoncering får du i gennemsnit 350 kr. igen. Radio er et medie med høj troværdighed, og det kan give øget salg, da man handler hos dem man stoler på.

Med radio har du en unik mulighed for at engagere lytteren i reklamen, da du ikke konkurrerer om lytterens opmærksomhed med andre.

Ofte stillede spørgsmål

Radiospot – det lyder dyrt?

Når det kommer til afkastet på hver investeret markedsføringskrone (ROI), er radioen en af de mest effektive kanaler.

Ifølge en rapport fra DLU og Data Intelligence ROI database, har radio-annoncering en gennemsnitlig ROI på 3,5 for hver investerede krone. Det betyder, du kan forvente at få 3,5 kroner tilbage for hver krone, du investerer i radio. Investerer du for eksempel 1.000 kroner i en radiokampagne, vil du kunne opnå at få 3.500 kroner tilbage i kassen. Og det er en af de højeste ROI’er ifølge rapporten. TV ligger for eksempel på 2,3 kroner, og biograf annoncering er helt nede på 0,8.

Hvilke målgruppe lytter til radio?

En af de faktorer, der bidrager til den høje ROI for radio annoncering, er dens evne til at nå ud til mange mennesker på én gang. Ifølge tal fra Danmarks Statistik lytter mere end 89% af danskerne stadig til radio ugentligt. 

Den store rækkevidde betyder, at du kan nå ud til mange for relativt få penge. Faktisk kan du få op til 1000 lytninger for 10 kr. – sammenligner man med for eksempel onlineannoncering, vil man ofte ligge omkring 50-70 kr. pr. 1000 eksponeringer.

Hvor mange radiostationer er jeg med på?

JFMs store rækkevidde på vores stationer, giver dig mulighed for at nå ud til potentielle kunder i mange forskellige geografiske områder og forstærke dit budskab der. Du kan vælge, om du vil segmentere, så dit spot kun afspilles i dit lokalområde, eller om du vil nå ud bredt geografisk.

Hos JFM råder vi over radiostationerne Classic.fm, Classic Rock, Skala.fm, Radio VLR og Radio Viborg.

Hvor hurtigt kan vi starte op?

Hvis du er kvik, så er vi også – faktisk kan vi være on air på kun 3 hverdage! Lad os tage en uforpligtende snak om dine ønsker og behov til din annoncering, så skræddersyer vores specialister den bedst mulige markedsføringsplan til dig på lyd og radio.

Kontakt os i formularen herunder.

Du tager det første skridt. 
Så tager vi resten.

Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt – og altid indenfor 48 timer på hverdage. Vi har et helt hold af lokale specialister, der er klar til at hjælpe dig. Så er der noget bestemt du gerne vil snakke med os om, så skriv det i “beskedfeltet”. Så sikrer vi at du får fat på den helt rigtige til dit behov.

Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8-16 og fredag fra 8-15.30.​

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

Markedsfør dig lige der, hvor dine kunder er med radio

Det rigtige radiospot kan gøre hele forskellen mellem dig og dine konkurrenter. Vil du opbygge kendskab og være top-of-mind, kan radioen flytte bjerge.

Husk på, at alle kunder ikke er i markedet for at handle lige nu. Men når de kommer, er det en stor fordel at de ved hvem du er. For i 49% af  tilfældene, har forbrugeren besluttet sig for, hvor de ønsker at handle. De resterende 51% vælger typisk mellem 2-3 udbydere.

Og du kender det sikkert også fra sig selv. Du har en tendens til at vælge en leverandør eller butik, som du allerede har et kendskab til.

Programsponsorat

Et programsponsorat, er giver en høj og intensiv eksponering overfor dine kunder, som sikrer at du bliver hørt – og ikke mindst husket.  

Kendetegnet ved et programsponsorat er at det bliver afspillet før og efter bestemte programmer. Programsponsorater er særdeles effektive, hvis du vil booste dit brand og udvide kendskabet til din virksomhed. De mange gentagelser gør, at kunderne ofte husker din virksomhed, og dermed også at du bliver top-of-mind. Programsponsorater skal være neutrale i deres format, og må derfor ikke indeholde tilbud eller lydlogo.  

BrandCare

Med BrandCare skabes en interaktiv platform, hvor lytterne på den ene eller anden måde kan deltage aktivt. Ved at engagere lytterne i konkurrencer, live-events eller noget helt tredje, skaber vi grobund for en mere engageret og loyal målgruppe til lige netop dit brand.  

BrandCare er sponsoreret indhold, men ved at inddrage lytterne direkte adskiller det sig på denne måde fra radioreklamer, som altid er passive. BrandCare-indhold vil også altid ligge udenfor reklameblokken, og vil derfor ikke opfattes som traditionel reklame.  

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.