Opdag kraften i målrettet Google Ads markedsføring
I en verden, hvor synlighed er nøglen til succes, kan Google Ads være dit stærkeste værktøj til at nå ud til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt. Ved at investere i Google Ads, investerer du i muligheden for at fremvise dit brand præcis der, hvor potentielle kunder allerede søger efter produkter eller tjenester som dine.
Hvad er Google Ads og Google Shopping
Google Ads udnytter søgeordsbaserede annoncer, som kobler sig til de nøgleord og søgetermer, du ønsker at blive associeret med, når potentielle kunder søger på Google. Dette gør Google Ads til en yderst effektiv annonceringskanal, da brugerne allerede aktivt søger efter det, de ønsker, hvilket øger chancen for relevante hits og konverteringer.
Google Shopping tilbyder en fremragende mulighed for forhandlere til at øge synligheden af deres produkter. Ved at vise produkterne direkte i Googles søgeresultater, sikrer det, at dine varer opnår maksimal eksponering lige i det øjeblik, en potentiel kunde udviser interesse.
3 grunde til at vælge annoncer på Google
- Målrettet Effektivitet: Annoncer præcist til kunder, der søger efter dit produkt eller din service.
- Prominent Placering: Din annonce får topplacering på Googles søgeresultatsider eller vises med produktbilleder på Google Shopping.
- Effektiv Opsætning: Vi tilbyder hurtig opsætning og kontinuerlig optimering for at maksimere dine resultater.
Tak! Du vil snart blive kontaktet af én af vores specialister.
Produktoverblik
Om Google Ads og Google Shopping
Hvad er Google Ads?
Google Ads er Googles annonceplatform. Med Google Ads har du mulighed for at oprette annoncer der retter sig mod forbrugere, der søger på bestemte søgeord eller har en bestemt søgeadfærd
Hvad er Google Shopping?
Google Shopping-annoncer er en annonceform, der præsenterer brugere for produkter i et visuelt format direkte i Google’s søgeresultater. De indeholder produktbilleder, priser og forhandleroplysninger, hvilket gør det nemmere for købere at sammenligne uden at skulle besøge flere websites.
Hvorfor skal man bruge Google til at annoncere?
Google gør det muligt for dig at nå ud til brugere, der aktivt søger efter produkter og tjenester, som din virksomhed tilbyder. Dette øger sandsynligheden for at tiltrække kvalificeret trafik og potentielle kunder.
“Efter vi begyndte at få SEO-optimeret vores hjemmeside, har vi mærket en stigning i den trafik, hjemmesiden genererer sammenlignet med før, så det har tydeligt gjort en positiv forskel for os“
Få en gratis SEO-analyse inkl. tjek på din linkbuilding
En vigtig del af SEO er linkbuilding. I vores SEO-analyse indgår også analysen af dit websites linkbuilding. For at hjælpe dig i gang med at få kvalificeret trafik ind til dit site, tilbyder vi dig lige nu en gratis SEO-analyse. Analysen bliver lavet med udgangspunkt i dit nuværende site, og vil indeholde konkrete forslag til, hvordan du mest effektivt kan få resultater med SEO optimering. Du vil få gennemgået rapporten af en af vores specialister, så du kan få svar på alle spørgsmål du måtte have om linkbuilding, SEO og analysen i sin helhed.
Lad os snakkes ved
Vil du høre mere om, hvordan du vækster din forretning med Google Ads og/eller Google Shopping? Vores lokale specialister tager dig i hånden hele vejen, og giver dig skræddersyet rådgivning til, hvordan du bedst løfter din forretning med Google.
Vores specialister har et dybdegående kendskab til lokalområdet og erfaring med at løfte mange brancher.
Vi sidder klar ved telefonen mandag-torsdag fra 8-16 og fredag fra 8-15.30.
+45 66 12 12 12business@jfm.dkFAQ
Google Ads kommer ind som sponserede annoncer, der ligger først, når der søges på Google. Værdien ligger derfor i, at potentielle kunder ofte tager nogle af de første muligheder, der vises. Derfor har man bedre chancer, hvis man ligger oppe blandt de tre først muligheder.
Google shopping viser produkter og priser m.m. Som i eksemplet nedenfor hvor en potentiel kunde har søgt efter en cykel.
Hvilken af de to typer af annoncering, der passer bedst til lige præcis dig og din virksomhed er meget afhængigt af lige præcis dig og din virksomhed, dine udfordringer, ønsker og hvad du tilbyder om det er produkter eller services! Derfor er der ikke et evigt gældende enten eller på spørgsmålet, om du skal vælge Google Ads eller Google Shopping. Vores specialister hjælper dig dog meget gerne med at finde ud af, hvad der er bedst for lige præcis dig og din virksomhed. Udfyld formularen ovenfor, så sidder vi klar til at hjælpe dig.
Organisk søgning, der dækker over disciplinerne; SEO (søgemaskineoptimering), linkbuilding og Google Business Profile, giver stadig rigtig god mening at arbejde med. Også selvom du bruger Google Ads og/eller Shooping. Da organisk søgning er for det første kan siges at være hele grundlaget. Derudover så er dette lange og seje træk også gratis, så det “hårde” arbejde vil komme godt tilbage over tid og får din rangering til at stige. Modsætnings mæssigt så vil de attraktive placeringer gennem Google Ads og Shopping stoppe, hvis du ikke længere betaler for at have lige præcis de placeringer, som man får derigennem. Det er derfor ikke enten, men flere sider og veje af samme sag, der spiller positiv sammen.
Google Ads giver dig som forretningsdrivende mulighed for at koncentrere din markedsføring effektivt om relevante søgeord, som omhandler din forretning. Igennem Google er det nemlig muligt at købe sig til potentielle kunder igennem deres annonceadministrator – nemlig Google Ads.
Med Google Ads byder du på specifikke søgeord, som giver mening for din forretning at være til stede på. Hvis dit bud matcher efterspørgslen på de specifikke ord, vil Google fremvise din annonce, og du er derfor sikret, at potentielle kunder kigger på netop din annonce. Konverteringsraten ved Google Ads er i gennemsnit højere (sammenlignet med andre annoncekanaler), da dem, der søger efter de specifikke søgeord, allerede er potentielle kunder. Søger man f.eks. ”frisør i Odense”, er man nok på udkig efter en frisør i Odense – netop derfor, er Google Ads interessant som annonceredskab.
Med Google Shopping bliver dine annoncer udstillet i et online butiksvindue, der gør det simpelt at shoppe lige fra Google-søgningen. Google Shopping-annoncer er billedannoncer, der dukker op, når du søger efter ting at købe på Google. De viser dig, hvad tingene koster, og hvor du kan købe dem, så du nemt kan finde det bedste tilbud.
Den effektive Google-strategi
Google Ads er både simpelt og besværligt. Den simple del af Google Ads er dens evne til at levere. Du køber dig simpelthen til at rangere højt på specifikke søgeord, som kan være en rigtig god forretning, hvis man har en klar og effektiv strategi. Det besværlige består i, at det kan være en jungle at forstå, hvordan man skal udarbejde en sådan effektiv strategi. Hos JFM giver vi dig derfor nogle pakkeløsninger, hvor vi tager dig i hånden fra start til slut. Du er med igennem hele processen, så du aldrig er i tvivl om, hvad dit annoncebudget bliver brugt på, og hvilken effekt det har.