Behov

Hotel Sønderborg Strand har med sin fantastiske beliggenhed ud til naturskønne og historiske omgivelser, gode kort på hånden til at kunne tiltrække gæster fra nær og fjern. Med rammerne på plads, har hotellets helt store behov været at sætte fart på markedsføringen, for netop at tiltrække gæster og skabe større opmærksomhed omkring hotellet.

Løsning

Hotel Sønderborg Strand har samarbejdet med JFM igennem en årrække, og har derfor løbende fået optimeret deres markedsføringsstrategi. Baseret på JFMs store datagrundlag, blev Trine og hotellet anbefalet at anvende radiospot, for at imødekomme behovet for at tiltrække flere gæster og øge salget. Radiospottene blev sat i værk, og det viste sig at være en klog beslutning.

Radiospottene appellerer til den samlede markedsføringsstrategi hotellet ønsker. Uanset om folk ser en annonce på Facebook eller hører et radiospot, får de samme indtryk af hotellet. Tilgangen har ført til flere gæster og større kendskab til hotellet.

eksponeringer på deres radiospot i perioden*

Hotel Sønderborg Strand mærker effekten af at anvende radiospot

Hotel Sønderborg Strand har, ved at kombinere deres digitale annoncering med radiospot, opnået følgende:

  • Hotellets radiospot blev udsendt i hele JFMs dækningsområde, hvor deres seneste kampagne nåede 9.262.980 eksponeringer*
  • Trine fortæller, at de tydeligt kan mærke, at radiokampagnerne giver et boost på salgstallene og øget kendskabsgrad hos nye målgrupper, som de ikke normalt når ud til

Med en samlet plan for Hotel Sønderborg Strands markedsføring, har hotellet opnået større kendskabsgrad, solgt til nye målgrupper og øget salget. Trine fortæller, at de er ovenud tilfredse med at have samlet alt markedsføring ét sted, og sætter pris på den løbende sparring omkring deres markedsføringsindsatser.

”Vi har tidligere holdt en pause med radio-kampagner, og kan helt grundlæggende bare se, at det faktisk batter at køre dem kombineret med vores digitale markedsføring. Vi kan se, at vi får flere gæster, når vi kører radiospot hos JFM. Så vi er meget tilfredse med resultaterne”

Billedet viser Trine Schanz, marketingchef hos Hotel Sønderborg Strand Trine Schanz Marketingchef, Trine Schanz

*estimeret vha. Gallup Lokalradio Index, 1. halvår 2024 / Målgruppe: 12 år+

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.