Specifikationer til display banner
Her finder du information på de forskellige typer display bannere, der kan afleveres til din kampagne. Find alle specifikationer til de forskellige typer herunder.
Har du spørgsmål til specifikationerne, dit materiale eller din digitale kampagne, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Du kan ringe til os på 66 12 12 12. . Vi sidder klar ved telefonerne mandag-torsdag fra 08.00-16.00 og fredag fra 08.00-15.30. Eller send os en mail på digitalops@jfm.dk.
Dynamiske bannere
Filtype: HTML5 eller GIF
Formater: 160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180, 930×600
Maks. Filstørrelse: 150 KB pr. banner
Bannerne må maksimalt loope 3 gange.
Bannerlængde: Max 30 sekunder
Krav til bannerkoden:
- Links skal altid åbne i et nyt vindue (target =”_blank”)
- Indsæt universal clicktag:
- Indsæt nedenstående clicktag i <head> af dit HTML-banner:
<script type=”text/javascript”>
window.loopCounter = 0; document.getElementsByTagName(‘html’)[0].style.cursor = ‘pointer’; document.onclick = function(event) { window.open(clickTag) }; var clickTag=https://intergraphics.dk; dhtml.getVar(‘clickTAG’, https://intergraphics.dk); if (dhtml.getVar(‘clickTAG’)) clickTag = dhtml.getVar(‘clickTAG’, https://intergraphics.dk); </script> |
Indsæt nedenstående clicktag i <head> af dit HTML-banner.
I dette tag er click trigger inkluderet, så hele banneret er aktivt. Vi anbefaler ikke brug af mere end én destination pr. banner.
Benyt ikke hardcoded URL. Ved hardcoded webadresser kan vi ikke spore klik og forhindrer statistik på banneret.
Hvis der benyttes et online bannerprogram, skal de eksporteres til Adform (ved kampagner i Adsolute) eller Google Ad Manager (ved kampagner på jfm sites).
Krav til bannerfil:
- Hvert banner skal pakkes i sin egen zip-fil.
Zip-filen skal indeholde: Ressource mappe (billeder, grafik, JavaScript filer etc.), html dokument og manifestfil. - HTML-bannere skal være pakket i en .zip-fil med tydelig angivelse af en main html-fil.
- Der må ikke benyttes Æ, Ø og Å i filnavnet.
Levering
Alt materialet skal afleveres i de respektive kasser i dit upload-link.
Vær opmærksom på din deadline.
Vi yder ikke support på færdigmateriale og forbeholder os retten til at afvise materialet, hvis det ikke overholder vores regler.
Skal du også aflevere materiale til sociale medier? – Find specifikationer her
Statiske bannere
Filtype: PNG eller JPG
Formater: 160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180, 930×600
Maks. Filstørrelse: 150 KB pr. banner
Levering
Alt materialet skal afleveres i de respektive kasser i dit upload-link.
Vær opmærksom på din deadline.
Vi yder ikke support på færdigmateriale og forbeholder os retten til at afvise materialet, hvis det ikke overholder vores regler.
Skal du også aflevere materiale til sociale medier? – Find specifikationer her
Video bannere
Banneret skal afleveres som HTML5 fil og skal overholde kravspecifikationer dertil.
Se dem øverst på denne side.
Filtype: HTML5
Formater: 160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180, 930×600
Maks. Filstørrelse: 150 KB pr. banner
Maks. Længde: 20 sek.
Krav til banneret:
- Video uden lyd i banneret, må gerne loope og autoafspille.
- Video med lyd i banneret, må kun afvikles ved hjælp af en synlig play/stop- eller pauseknap.
- Alt video skal kunne startes/stoppes af brugeren.
- Afleveres banneret som HTML5 fil skal det derudover overholde kravspecifikationer til dynamiske bannere.
- Streaming og hosting skal ske eksternt og må ikke hente fil på mere end 2,5MB.
Levering
Alt materialet skal afleveres i de respektive kasser i dit upload-link. Vær opmærksom på din deadline.
Vi yder ikke support på færdigmateriale og forbeholder os retten til at afvise materialet, hvis det ikke overholder vores regler.
Skal du også aflevere materiale til sociale medier? – Find specifikationer her
Her finder du eksempel på banner med video. Klik her