142% stigning i organiske besøg hos Arthur Andersen
Arthur Andersen ønskede at opretholde kadencen i deres kundeflow, og derfor blev løsningen en bred og sammentømret medieindsats.
Behov
Arthur Andersen havde behov for at opretholde kundetilgangen, og ønskede derfor, at flest mulige skulle kende til deres services i lokalområdet og oplandet dertil.
Løsning
Efter afdækning af behovene hos Arthur Andersen og derefter en analyse på baggrund af JFMs store datagrundlag, blev Athur Andersen og direktør, Søren Tinggård, anbefalet at fokusere på SEO, radioreklamer og Adsolute, for at virksomhedens markedsføring blev allokeret ud til et lokalt publikum. Fordelen ved at have en samlet markedsføringsstrategi på flere kanaler er, at man har mulighed for at komme i kontakt med målgruppen flere gange dagligt, og dermed øge kendskabsgraden, præcist som Arthur Andersen ønskede.
Radioreklamerne som Arthur Andersen kører, rammer op imod 61.000 ugentlige lyttere i Aarhus-området.
SEO bidrog til en stigning i eksponeringer på Google med 142%, hvilket svarer til ca. 23.500 personer.
Adsolute, dvs. innovative bannerannoncer på JFMs niché- og nyhedssites, skaffede samlet 412.634 eksponeringer til Arthur Andersen, og derfor eksponering overfor en masse potentielle kunder.
En samlet medieindsats skaber store resultater
Anpartsselskabet Arthur Andersen Transport er en dansk kran- og transportvirksomhed, som beskæftiger i alt 46 ansatte. Virksomheden holder til i Horsens og Åbyhøj ved Aarhus, hvorfra de servicerer kunder med alt fra krankørsel til træfældning/topkapning, container og affaldssortering og sågar studentervognskørsel. Arthur Andersen henvender sig altså både til privat- og erhvervskunder.
Den naturlige opbremsning i samfundsøkonomien mærkede sig også hos Arthur Andersen, og derfor besluttede Søren Tinggård, at henvende sig til JFM igennem lokalt netværk. Søren kom i kontakt med JFMs mediespecialist, Palle, og sammen fik de defineret den reelle udfordring, og dernæst lagt en mediestrategi sammen.
Mediestrategien blev en ”kombi-pakke” af tre JFM-produkter – Radio, SEO og Adsolute. Radioreklamerne var utroligt effektive til at ramme lokalt, og gav flere potentielle ”her-og-nu” kunder. SEO-arbejdet havde en positiv indvirkning på rangeringen af virksomhedens hjemmeside, hvilket Søren selv beskriver som en langsigtet investering. Det har været et ønske i sig selv at rangere bedre på Google og være skarpere på tekstforfatningsarbejdet. Adsolute, der spreder digitale bannerannoncer på Danmarks største niché- og nyhedssites, havde også god effekt.
En skræddersyet mediepakke gav øget eksponering, øget kundetilgang og mere omsætning – på både kort og lang sigt.
En samlet løsning tog hånd om Arthur Andersens markedsføring
- Med kombinationen af produkter, kunne Arthur Andersen ramme en bred skare af deres målgruppe og på den måde skabe et solidt fundament for deres markedsføring
- JFMs SEO-indsats bidrager til bedre placeringer på Google, radioreklamerne gav ”her-og-nu” interaktion, og de digitale bannerannoncer gav større digital tilstedeværelse
- Direktør, Søren Tinggård, mærker tydelig effekt af den samlede pakke, og er meget tilfreds med forløbet
Casen er et godt eksempel på, at en samlet mediestrategi, som kombinerer flere medieområder, kan være en effektiv måde at promovere sig overfor for både eksisterende og nye kunder, og i sidste ende understøtte bundlinjen i endnu højere grad.
Søren Tinggård har været meget glad og tilfreds for den samlede pakke, der har øget deres lokale kendskab og skabt et højere kundeflow.