Annoncer i lokale aviser gør botex Viborg kendt i lokalområdet
Botex Viborg ønskede at understøtte og øge kendskabsgraden. Det gjorde de med avisannoncer i lokalaviserne hos JFM.
Behov
Da Lars Gramberg overtager botex Viborg, er det en forretning, der har et stort behov for at øge kendskabsgraden i lokalområdet. Det sker efter forretningen flyttede sin placering i Viborg fra centrum til den vestlige del af byen, hvilket har kunnet mærkes på kundetilstrømningen.
Løsning
På baggrund af behovsafdækningen af botex Viborg og den store mængde data, som JFM har rådighed over, blev avisannoncer i lokalaviserne i Viborg og omegn anbefalet, for at opfylde Lars’ og forretningens behov.
Siden foråret 2021 har Lars indrykket annoncer i ugeaviserne Viborg Nyt og Møldrup-Aalestrup. Annoncerne sikrer at butikken i Viborg får lokal synlighed i byen og oplandet. JFMs aviser er lokalt forankret, og når derfor ud til en bred målgruppe, som kan være svære at nå ud til med traditionel markedsføring.
Lars´ marketingplan indeholder også digitale medier, hvilket bidrager til den samlede mediestrategi. Tilgangen med at kombinere print- og digitale medier, har været effektiv for botex Viborg.
Botex Viborg-annoncerne når ud til op imod 44.000 ugentlige læsere i ugeaviserne Viborg Nyt og Møldrup-Aalestrup
Avisannoncer sikrer en kontinuerlig genkendelighed hos kunderne
Botex er Danmarks største frivillige gardinkæde med 37 butikker fordelt i landet og på Færøerne. Kæden specialiserer sig i at sælge inspiration til boligindretning med et fokus på trivsel og godt indeklima – både til private og erhverv. Derudover monterer botex gardiner og solafskærmning, hvorfor der dagligt kører 60 ”gardinbusser” rundt i landet og servicerer. Botex-butikkerne rådgiver indenfor bolig- og tekstilinteriør såsom dyner, puder, sengetøj, gardiner og diverse, for at finde den bedst-designede løsning til netop dit behov.
Den lokale indehaver af botex Viborg er Lars Gramberg, som overtog butikken i januar 2021. Lars kommer fra selvsamme søsterbutik i Skive, hvor han stadig er indehaver. Siden Lars overtog butikken, har fokus været at øge kendskabsgraden til butikken. Løsningen har været en samlet mediestrategi, hvor avisannoncerne har været det understøttende element for den lokale synlighed.
Lars kan mærke at kendskabsgraden, på de to år annoncerne har kørt i avisen, er steget. Annoncerne bidrager til, at avislæsere kontinuerligt bliver mindet om botex Viborg.
Lars valgte avisannoncer, for at understøtte kendskabsgraden lokalt
- Botex Viborg har, med kontinuerlig annoncering i ugeaviserne, kombineret med øvrig markedsføring, øget kendskabsgraden
Lars Gramberg og botex Viborg har effektivt implementeret en samlet mediestrategi, som understøtter den fortsatte udvikling af forretningen. Botex Viborg og JFMs samarbejde er en succes. Lars fortæller, at han er meget tilfreds med effekten af hans markedsføringsinvestering.