DT Rullecontainer øgede ROAS med 162% ved JFM
DT Rullecontainer havde behov for at øge konverteringsraten på webshoppen. De havde forsøgt sig hos andre bureauer, men resultaterne udeblev.
Behov
DT Rullecontainer og ejer, Martin Nielsen, havde behov for at øge konverteringsraten på webshoppen. De havde allerede forsøgt sig hos andre bureauer, men resultaterne var ikke tilfredsstillende. Derfor kontaktede Martin JFM, og indledte et samarbejde, for at få optimeret og skaleret annoncerne.
Løsning
Med behovsafdækningen allerede håndteret, realiserede JFMs specialister optimeringen og skaleringen af annoncerne på Google Ads med ‘Google Shopping’-annoncer. Annoncerne blev implementeret via Google Performance Max, hvilket betyder, at JFMs specialister løbende har kunne optimere annoncerne ud fra deres performance, og hvor DT Rullecontainer har haft den største fortjeneste.
Det har resulteret i resultater, som ikke er til at tage fejl af. DT Rullecontainer har siden det indledte samarbejde med JFM bl.a. sænket deres omkostninger på Google Ads med 54,9% og samtidig betragteligt øget deres konverteringsgrad.
DT Rullecontainer outperformer tidligere resultater på Google
DT Rullecontainer har rødder tilbage fra 1970’erne, og er i dag ejet af Martin Nielsen, som overtog forretningen i 2011. Hovedfokusset på deres tilhørende webshop er rulleborde, containere, standardburer, paller, kasser og hjul, som sælges til pakkeindustrien, catering og lignende brancher.
Da Martin ønskede at optimere sin annoncering på Google Ads kontaktede han JFM. Med udgangspunkt i ønsket, implementerede JFMs specialister Google Performance Max i forbindelse med DT Rullecontainers ‘Google Shopping’-annoncer. Siden implementeringen er performance øget markant, samtidig med konverteringsraten og salget fulgte med.
Martin fortæller, at han er meget tilfreds med håndteringen og resultaterne. Han hæfter sig derudover ved, at konverteringsraten er blevet meget bedre og ordretilgangen større. Derudover specificerer Martin, at han er glad for vejledningen og den overordnede plan, der er blevet lagt for hans annoncering.
Lavere annonceomkostninger, højere konverteringsgrad
DT Rullecontainer har siden implementeringen af sine ’Google Shopping’-annoncer formået at:
- Øge konverteringsgraden med 34,7%
- Fået et højere Return-On-Ad-Spend (ROAS) på 162,5%
- Sparre 54,9% i annonceringsomkostninger til Google
- Øge omsætningen med 18,3%
JFM har med en samlet plan øget annonceringsbenet hos DT Rullecontainer betragteligt, men samtidig sparret på omkostningerne til netop annonceringen. Optimeringen og skaleringen er derfor lykkedes, og udviklingen fortsætter.
”Jeg er godt tilfreds med de resultater JFM leverer med Google Shopping. Derudover har samarbejdet med JFMs specialister budt på gode råd og sparring, samtidig med vi har lagt en effektiv plan for annonceringen”
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.