Behov

Da Fyrværkeri Festival flyttede festivalpladsen fra Bjerringbro-området til Viborg, udvidede de publikumskapaciteten fra 6.000 til 17.000. Derfor havde de behov for at booste billetsalget til viborgenserne. De ønskede at øge kendskabsgraden til festivalen i Viborg og omegn.

Løsning

Med behovet om at øge kendskabsgraden til Fyrværkeri Festival og dermed sælge flere billetter, henvendte Nanna Pedersen, projektleder/COO hos Fyrværkeri Festivalen, sig hos Radio Viborg. Festivalen blev anbefalet, på baggrund af behovsafdækningen, at implementere radioannoncer, for at nå ud til en bred skare af lyttere, flere gange i døgnet.

Fyrværkeri Festival 2023 solgte sine 17.000 billetter på 10 timer igennem radioannoncer hos Radio Viborg, der er en del af JFM.

estimerede eksponeringer i perioden*

Fyrværkeri Festival satte ild til radioannoncerne

  • Fyrværkeri Festival har haft stor succes med at annoncere i radioen, og benytter i dag udelukkende radioannoncer som deres eneste betalte annoncering
  • Mikael, Nanna og festivalen sparer tid og energi på håndteringen af billetsalget

Da festivalen flyttede fra Bjerringbro til Viborg, var det vigtigt at få defineret en tydelig strategi for at kunne få solgt alle deres festivalbilletter. Casen er et godt eksempel på, at en klar defineret strategi kan resultere i vedvarende positive resultater. Kendskabsgraden er i høj grad er øget for festivalen i Viborg og omegn.

Samarbejdet mellem Fyrværkeri Festival og JFM bærer frugt, og Nanna Pedersen fortæller, at de har været utroligt glade for den sparring, de har fået med JFMs radiospecialister – både til at afdække ønsker og behov og til løbende rådgivning om muligheder.

Billedet viser fyrværkeri på festivalen

”Da vi et år ville kombinere radioannoncerne med en tv-reklame til vores billetsalg, blev vi noget overrasket over, at billetterne allerede var revet væk, inden tv-reklamen overhovedet kom i gang”

Billedet viser Nanna fra Fyrværkeri Festival Nanna Pedersen Projektleder/COO, Fyrværkeri Festival

*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022. Kampagnens periode var fra 14. oktober 2022-13. november 2022 og blev afviklet i Viborg, Bjerringbro, Holstebro og Aarhus.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.