Udfordring

At øge kendskabsgraden og sælge billetter er selvfølgelig topprioritet og den fornemmeste opgave for Jelling Musikfestival og Booker og Kommunikationsansvarlig, Jeppe Wojcik. De ønskede at finde den rette digitale markedsføringsindsats, for at kunne sprede budskabet om festivalen og derved blive eksponeret til flere potentielle kunder, og i sidste ende sætte skub i billetsalget.

Løsning

JFMs mediespecialister, Andreas og Birgit, som er tilknyttet Jelling Musikfestival, præsenterede Jeppe for JFMs produkt; Adsolute. Produktet er en samlet platform, der eksponerer dine opslag på sociale medier og på Danmarks største nyheds- og nichésites, og sikrer maksimal synlighed overfor en defineret målgruppe. Det var præcis hvad Jelling Musikfestival havde brug for, for at nå ud til en endnu større del af potentielle festivaldeltagere.

Jelling Musikfestivals tre Adsolute-kampagner blev vist for samlet 310.027 potentielle gæster i perioden 18. februar 2023 til 15. maj 2023.

Adsolute-kampagnerne leverede en top-præstation med en CTR (click through ratio) på 1,14% – til sammenligning er landsgennemsnittet på 0,12%

Adsolute har som et vigtigt led i en større markedsføringsindsats hjulpet med, at festivalen for første gang i mange år har fået udsolgt deres lørdagsbillet. Derudover fik festivalen udsolgt deres partout-billetter tidligere end andre år.

visninger i perioden
%
CTR (click through ratio)

Med Adsolute fik Jelling Musikfestival udsolgt hurtigere

  • Jelling Musikfestival fik effektiv og billig eksponering på sociale medier og Danmarks største niché- og nyhedssites
  • De digitale bannerannoncer blev segmenteret og målrettet til målgruppen, og resulterede i synlighed overfor en bredere skare af potentielle festivalgæster
  • JFMs afrapportering ved kampagnerne gav et nemt og overskueligt overblik over kampagnernes performance

Jeppe Wojcik fortæller, at han har været utrolig glad for den proces, der har været omkring Adsolute-kampagnerne. De digitale bannerannoncer gav Jelling Musikfestival et samlet overblik over deres markedsføringsindsats, og hvilken effekt det reelt havde.

Et fokus på Adsolute og eksekvering af mulighederne ved brug af platformen igennem de digitale bannerannoncer gav en effektiv cocktail for Jelling Musikfestival. Samarbejdet mellem Jelling Musikfestival og JFM har været stærk gennem mange år, og Adsolute har løftet barren for de resultater, som kan skabes.

Billedet viser festivalstemning på Jelling Musikfestival

”Vi blev taget i hånden gennem hele processen – lige fra de indledende samtaler om Adsolute-produktet til de konkluderende rapporter af kampagnernes effekt. Vi er meget tilfredse – både med processen og effekten”

Billedet viser Jeppe Wojcik fra Jelling Musikfestival Jeppe Wojcik Booker & Kommunikationsansvarlig, Jelling Musikfestival
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.