“Vi har mærket en betydelig stigning i kunder siden annoncerne!”
Tiltrækning af flere kunder løste ME Haveservice Anlæg med annoncer i de lokale aviser. Effekten udeblev ikke.
Behov
Ove Nørby Dahl, stifter og medejer af ME Haveservice & Anlæg, havde behov for at øge markedsføringsindsatsen til et større geografisk område som f.eks. Randers og op imod Aalborg.
Løsning
Med afsæt i Ove og ME Haveservice & Anlæg’s behov for at ramme flere potentielle kunder i det store opland, anbefalede JFM, på baggrund af intern analyse og den store mængde data, JFM råder over, tre forskellige lokalaviser – Mariager Avis, Randers Amtsavis og Randers Onsdag. Aviserne rammer et bredt spektrum af potentielle kunder, som er interesserede i lokalmiljøet omkring dem, og derfor er aviserne oplagte til at sikre maksimal synlighed.
Ove mærker kundetilgangen er blevet større, for kunderne nævner, at de har set hans annoncer i avisen.
Dagbladet Randers Amtsavis rammer ugentligt 31.000 læsere – deri også et geografisk område, som ikke kun tæller byen Randers.
De to ugeaviser, Mariager Avis og Randers Onsdag, står for hhv. 10.000 og 35.000 ugentlige læsere, og som dagbladet, rammer et stort geografisk område.
Et øget lokalt fokus gav ME Haveservice & Anlæg flere kunder i butikken
ME Haveservice & Anlæg har hovedkontor i den nordjyske by Hadsund, hvor virksomheden servicerer nær- og fjernmiljøet med anlægsarbejde, som f.eks. belægning rullegræs, beplantning og beskæring. Derudover driver ME Haveservice & Anlæg et plantecenter, som producerer og leverer planter og blomster. Virksomheden henvender sig i overvejende grad til private, men har også en god andel af erhvervskunder. Med afsæt i virksomhedens brede målgruppe og ønsket om, at ville henvende sig til en bredere kundekreds, kontaktede Ove den lokale JFM-afdeling, for at høre om mulighederne.
Sammen med Line, Oves lokale JFM-sparringspartner, besluttede de at reklamere i et dagblad og to ugeaviser, som matchede de ønsker og behov, Ove og ME Haveservice & Anlæg havde. Løsningen blev skræddersyede annoncer, som henvender sig direkte til lokalområdet og oplandet i aviserne.
Resultaterne er, ifølge Ove, ikke til at tage fejl af! Kunderne fortæller, at de er blevet gjort opmærksom på hans service gennem aviserne. Ove og ME Haveservice & Anlæg har derfor opnået en øget kendskabsgrad i et større geografisk opland, og har derved fået flere kunder i butikken.
Kunderne fortæller Ove, at de har set hans annoncer i avisen
- ME Haveservice & Anlæg har billigt og effektivt kunne sprede deres budskab i lokalområdet, og har fået flere kunder i butikken
- Ove har været tilfredse med udviklingen, idet de har kunne følge resultaterne ”1-til-1”, når kunderne fortæller, at de har set annoncerne
Ove er meget tilfreds med den øgede synlighed – specielt i oplandet, hvor han oplever et øget engagement og kunder fra en større geografisk radius.
Samarbejdet mellem ME Haveservice & Anlæg og JFM er en succes og bliver ved med at være det. Ove Nørby Dahl og ME Haveservice & Anlæg sætter stor pris på effekten, som annoncerne har haft og stadig har.
”Vi kan virkelig mærke effekten af annoncerne i JFMs dagblade og ugeaviser. Kunderne nævner for os, at de har set vores annoncer i avisen, så vi kan følge kundetilgangen 1-til-1, og det er vi meget tilfredse med”
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.