Behov

Da Miljøfoder A/S kontaktede JFM, havde de et grundlæggende behov for øge den lokale synlighed og kendskabsgrad. Det blev starten på et mangeårigt samarbejde mellem Miljøfoder og JFM. 

Løsning

Med Miljøfoders behov in mente, anbefalede JFMs specialister, på baggrund af den store mængde data, som JFM har til rådighed, at anvende radioannoncer og senere tilføje avisannoncer til markedsføringsstrategien. I dag består strategien af både radio- og avisannoncer, der sikrer et kontinuerligt kundeflow.

Fordelen ved at kombinere radio- og avisannoncer er, at de hver især rammer målgrupper, som kan være svære at ramme med traditionel markedsføring. Derudover giver kombinationen mulighed for, at den samme potentielle kunde rammes flere gange dagligt. 

Miljøfoder prøvede et år at stoppe for radio- og avisannoncerne og mærkede et tydeligt fald i omsætningen og på bundlinjen. Året efter startede de annoncerne op igen.
Med Miljøfoders 40 månedlige radiospots får de 148.440 eksponeringer pr. måned lokalt i Viborg – eller det der svarer til 1.781.280 eksponeringer pr. år*.

estimerede månedlige eksponeringer*
~
læsere rammer Miljøfoder i Viborg Nyt pr. annonce

Annoncerne giver Miljøfoder synlighed og kendskab som kan mærkes på bundlinjen

  • Miljøfoder laver etårige aftaler med JFM for at sikre et stabilt og sikkert kundeflow til en favorabel pris. Dét giver dem en god tilstrømning af kunder
  • Igennem annoncerne mærker Miljøfoder en tydelig forskel på bundlinjen, idet synligheden og kendskabet i og omkring Viborg opretholdes

Miljøfoder ønskede at sikre et stabilt kundeflow og maksimal synlighed i og omkring Viborg. Det lykkedes igennem en strategisk markedsføringsplan med fokus på radio- og avisannoncer.

Miljøfoder og JFM´s samarbejde er en succes. Det fortæller den tilbagevendende årlige samarbejdsaftale, som sikrer, at vi sammen, både hos Miljøfoder og JFM, skaber resultater.

Billedet viser Miljøfoders butik

”Et år stoppede vi vores radio- og avisannoncer hos JFM, og vi kunne tydeligt mærke, at omsætningen faldt. Året efter startede vi annoncerne op igen, og har fortsat lige siden. Synlighed er altafgørende for os, og det får vi igennem annoncerne”

Billedet viser Karsten Bank fra Miljøfoder Karsten Bank Adm. direktør, Miljøfoder A/S

*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.