Udfordring

MyMobile kontaktede os med et ønske om at rangere højere i Googles søgeresultater. Kunden havde, gennem et andet bureau, forsøgt at blive “fundet” på generelle søgeord som: ”reparation af mobil” og ”sælg brugt telefon”. Søgeordene var ikke effektfulde nok til at tiltrække potentielle kunder til den fysiske butik, og ramte ikke den lokale kundegruppe.

Løsning

MyMobile’s udfordring “råbte” på en stærk contentstrategi. Der var nemlig stort set ingen tekst på hjemmesiden, hvilket gør det svært for Google at opfange og rangere siden. Vi udarbejdede samtidig en søgeordsanalyse med fokus på at målrette MyMobile’s tilstedeværelse til målgruppens geografiske placering.

Organisk trafik er steget fra at udgøre 9,1% til 45,7% af den samlede trafik. Derudover rangerer MyMobile på 252 nye søgeord, så de når endnu flere potentielle kunder på Google. Hertil er organisk trafik steget med 70% og mængden af besøgende på hjemmesiden er steget med 90% på organisk trafik.

%
stigning i organisk trafik
%
stigning i besøgende til hjemmesiden
flere søgeord, bliver MyMobile fundet på, på Google

SEO-optimering fra JFM gav mærkbare resultater 

  • I perioden august-oktober 2022 blev kunden indekseret på 252 nye søgeord med relevans for kunden – bl.a. indeholder de elektronikmodel efterfulgt af ”reparation” (fx ”iPhone 12 pro reparation”).
  • Fra primært at få trafik fra sociale medier er der sket en kraftig stigning i mængden af organisk trafik. I dag står de organiske søgeresultater for 45,7% af trafikken til kundens hjemmeside. I samme periode i 2021 var det 9,1%.
  • Alle besøg fra organiske søgeresultater er steget fra 884 til 1503 – en stigning på 70,02%. Antallet er nye besøgende på websitet er desuden steget med 90%.

Med velvalgte søgeord og fokus på at skrive indhold til hjemmesiden, har vi altså formået at skabe rigtig gode resultater, der giver flere potentielle kunder til MyMobile. Denne case er et godt eksempel på, at det ofte er små ændringer, der kan have stor betydning for en hjemmesides performance på Google.

“Vi har været rigtig glade for samarbejdet med JFM. Resultaterne er ikke til at tage fejl af, og har været utroligt mærkbare for forretningen”

Billedet viser Maher, ejer af MyMobile Maher Al-Musawi Ejer, MyMobile
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.