Nordisk Film Biografer i Odense anvendte native til at nå erhvervskunder
Nordisk Film Biografer i Odense fik renoveret lokalerne og ville have fingrene i erhvervskunderne – derfor anvendte de Native.
Behov
Nordisk Film Biografer i Odense havde behov for at nå ud til flere erhvervskunder på Fyn, da biografen i 2022 blev toprenoveret og fik plads til både at afholde firma- og specialarrangementer. Derfor var der et behov for, at nå ud til en ny målgruppe, der ikke er den gængse biografgæst.
Løsning
På baggrund af en behovsafdækning og JFMs datagrundlag, blev native-artikler anbefalet som den rette markedsføringsstrategi for biografen, for at ramme erhvervskunderne. Native-artikler har den store fordel, at de er skrevet professionelt og har høj troværdighed og autoritet overfor læseren.
Artiklen blev publiceret i Danmarks største erhvervsavis, Erhverv+, og Ugeavisen Odense, hvilket gav Nordisk Film Biografer i Odense op imod 90.000 læsere til deres artikel og øgede den lokale kendskabsgrad markant.
Mulighederne er store for erhvervslivet i biografen
Nordisk Film Biografer er Danmarks største biografkæde, og har filialer over hele landet. Odense-filialen åbnede i Odense Banegård Center i 1995. Det var derfor blevet tid til en renovering, og nu funkler den med ni biografsale, en lobby og bar. Med opgraderingen har biografen mulighed for at tilbyde oplevelser til en helt ny målgruppe – erhvervssegmentet.
Med renoveringen fik biografen flere muligheder for at henvende sig til deres nye målgruppe. Biografer bliver typisk associeret med familiesegmentet, hvorfor det har været vigtigt at slå på biografens nye muligheder som f.eks. cocktail-, vin- og ølbar, lyd i verdensklasse og ensretning af sæder, så lærredet og taleren er i fokus. Erhvervslivet i Odense vil derfor kunne se frem til faciliteter i høj kvalitet, og dermed events som kan skræddersyes efter behov og ønsker.
Netop dette budskab ønskede Natascha og Nordisk Film Biografer i Odense at promovere, og derfor blev en Native-artikel en del af strategien, for at promovere dette. Native-artiklen blev indrykket i både Ugeavisen Odense og Erhverv+.
Native bidrog til erhvervsindsatsen hos Nordisk Film Biografer i Odense
- Native-artiklen resulterede i en større kendskabsgrad til erhvervskoncepterne hos biografen blandt den valgte målgruppe
- Native-artiklen passede ind i markedsføringsstrategien om at henvende sig til erhvervskunder i lokalområdet.
Nordisk Film Biografer i Odense havde en udfordring, idet biografen ønskede at henvende sig til en anden målgruppe end deres normale familiesegment. Derfor blev Native-artiklen en del af strategien, med målet at henvende sig direkte til erhvervskunder.
Native-artiklen blev indrykket på JFMs erhvervssite Erhverv+ samt i Ugeavisen Odense, hvilket gav både troværdighed og et øget engagement.
Natascha og Nordisk Film Biografer i Odense har været glade for løsningen, idet artiklen har været med til at øge kendskabet til deres nye erhvervsmuligheder. Denne case er et godt eksempel på, at Native-produktet kan benyttes til mange forskellige situationer, og kan være med til at løse en udfordring i et professionelt set up med en kompetent journalist.
“Native-artiklen i JFMs erhvervsaviser gav os mulighed for at henvende os direkte til erhvervslivet, og det var en gevinst for vores markedsføringsstrategi”
Nordisk Film Biografers native-artikel
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.