P. Olesen oplevede 29% stigning i organisk trafik
P. Olesen ønskede at fokusere deres markedsføringskroner på at øge den organiske trafik igennem SEO. Og det gjorde de!
Behov
HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, havde behov for at teste, om en SEO-optimering af deres hjemmeside kunne løfte den mængde trafik, som deres Google-annoncer genererede – og i det tilfælde, ville de slukke for deres annoncering på Google. Det var ikke uden nervøsitet, at de stoppede deres Google-annoncering til fordel for et større fokus på SEO.
Løsning
JFMs SEO-specialister gik straks igang med at optimere virksomhedens hjemmeside ved bl.a. at videreudvikle på eksisterende tekstindhold med fokus på udvalgte søgeord, øge fokus på meta data, schema markup samt optimering af deres ”Google Business”-profil. Den samlede handlingsplan og udførelse gav P. Olesen A/S en stigning i den organiske trafik til hjemmesiden samt en tydelig forbedring af deres placeringer på Google.
Løsningen har resulteret i et direkte afkast for P. Olesen A/S, hvor den organiske trafik på hjemmesiden er steget med 29%, dertil oplevede de en 26% stigning i Google-placeringer på trackede søgeord.
Efter Google-annoncerne blev slukket, har der stadig været en stigning på tværs af alle marketingskanaler med 9,3%
P. Olesen A/S styrkede medieindsatsen med SEO
Entreprenørvirksomhed P. Olesen A/S har mere end 50-års erfaring i nedbrydning – herunder nedskæring, skrotning, miljøsanering og genbrug. Virksomhedens hovedkontor ligger i Hovedgård ved Horsens, men er til stede i hele landet med afdelinger i Fredericia, Hasselager, Roskilde og Ringsted.
Virksomheden ønskede i højere grad at fokusere på organisk trafik i form af SEO-optimering. De anvendte i forvejen bl.a. radioreklamer, trykte medier, fysiske bannere og ”beach flag” i deres markedsføring. Det nye fokus på SEO-optimering var derfor et led i at styrke deres digitale indsats.
Med Google-annoncer på standby var Tina fra P. Olsen A/S en anelse nervøs for, om SEO-arbejdet alene kunne bære trafikken til hjemmesiden, som Google-annoncerne tidligere understøttede. Det har dog gået over al forventning, og de har oplevet en fortsat stigning i al trafik på tværs af markedsføringskanaler. Det intensive arbejde med SEO har desuden resulteret i, at P. Olesen A/S kravler op i Googles-placeringer på udvalgte søgeord, som i sidste ende fremmer en øget kendskabsgrad – og dermed også flere potentielle kunder.
Eksplosiv stigning på tværs af markedsføringskanaler efter SEO-optimering hos JFM
- P. Olesen A/S er i sammenligningsperioden – dvs. perioden november 2022 til januar 2023 sammenlignet med SEO-indsatsperioden fra februar til april 2023, gået fra at få 20.100 besøg til 44.800 besøg – dvs. en stigning på 123%*
- P. Olesen A/S har derudover oplevet en stigning i deres klikrate på 360%
Beslutningen om at teste SEO-optimering vs. Google-annonceringer har vist sig at være en succes!
HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, fortæller, at de har mærket en positiv forskel efter optimeringen. Casen er et godt eksempel på, at et strategisk arbejde med SEO kan være med til at løfte Google-placeringerne og dermed sikre flere potentielle organiske kunder.
Samarbejdet har været en succes, og Tina Kortbæk Jensen er glad for den ”value for money”, de har opnået ved at have større fokus på SEO-optimeringen igennem JFM.
“Efter vi begyndte at få SEO-optimeret vores hjemmeside, har vi mærket en stigning i den trafik, hjemmesiden genererer sammenlignet med før, så det har tydeligt gjort en positiv forskel for os“
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.