Behov

HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, havde behov for at teste, om en SEO-optimering af deres hjemmeside kunne løfte den mængde trafik, som deres Google-annoncer genererede – og i det tilfælde, ville de slukke for deres annoncering på Google. Det var ikke uden nervøsitet, at de stoppede deres Google-annoncering til fordel for et større fokus på SEO.

Løsning

JFMs SEO-specialister gik straks igang med at optimere virksomhedens hjemmeside ved bl.a. at videreudvikle på eksisterende tekstindhold med fokus på udvalgte søgeord, øge fokus på meta data, schema markup samt optimering af deres ”Google Business”-profil. Den samlede handlingsplan og udførelse gav P. Olesen A/S en stigning i den organiske trafik til hjemmesiden samt en tydelig forbedring af deres placeringer på Google.

Løsningen har resulteret i et direkte afkast for P. Olesen A/S, hvor den organiske trafik på hjemmesiden er steget med 29%, dertil oplevede de en 26% stigning i Google-placeringer på trackede søgeord.

Efter Google-annoncerne blev slukket, har der stadig været en stigning på tværs af alle marketingskanaler med 9,3%

%
stigning i antal besøgende i sammenligningsperioden*
%
stigning i organisk trafik
%
stigning i Google-placeringer

Eksplosiv stigning på tværs af markedsføringskanaler efter SEO-optimering hos JFM

  • P. Olesen A/S er i sammenligningsperioden – dvs. perioden november 2022 til januar 2023 sammenlignet med SEO-indsatsperioden fra februar til april 2023, gået fra at få 20.100 besøg til 44.800 besøg – dvs. en stigning på 123%*
  • P. Olesen A/S har derudover oplevet en stigning i deres klikrate på 360%

Beslutningen om at teste SEO-optimering vs. Google-annonceringer har vist sig at være en succes!
HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, fortæller, at de har mærket en positiv forskel efter optimeringen. Casen er et godt eksempel på, at et strategisk arbejde med SEO kan være med til at løfte Google-placeringerne og dermed sikre flere potentielle organiske kunder.

Samarbejdet har været en succes, og Tina Kortbæk Jensen er glad for den ”value for money”, de har opnået ved at have større fokus på SEO-optimeringen igennem JFM.

Billedet viser P. Olesens maskiner i arbejde

“Efter vi begyndte at få SEO-optimeret vores hjemmeside, har vi mærket en stigning i den trafik, hjemmesiden genererer sammenlignet med før, så det har tydeligt gjort en positiv forskel for os“

Billedet viser Tina fra P. Olesen Tina Kortbæk Andersen HR- & Marketingkoordinator, P. Olesen A/S

Er du blevet inspireret?

Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.

Du tager det første skridt. Så tager vi resten.

Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme. ​

Vi glæder os til at høre fra dig.

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.