Udfordring

HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, ønskede at teste, om en SEO-optimering af deres hjemmeside kunne løfte den mængde trafik, som deres Google-annoncer genererede – og i det tilfælde, ville de slukke for deres annoncering på Google. Det var ikke uden nervøsitet, at de stoppede deres Google-annoncering til fordel for et større fokus på SEO. P. Olesen A/S var allerede tilknyttet JFM, idet de annoncerede via radiospot og trykte annoncer. For at konkretisere udfordringen i en digital kontekst blev P. Olesen A/S og Tina tilknyttet vores SEO-specialist, Maria.

Løsning

Efter ønsket om at ville fokusere mere på SEO, begyndte JFM og Maria at optimere virksomhedens hjemmeside ved bl.a. at videreudvikle på eksisterende tekstindhold med fokus på udvalgte søgeord, øge fokus på meta data, schema markup samt optimering af deres ”Google Business”-profil. Den samlede handlingsplan og udførelse gav P. Olesen A/S en stigning i den organiske trafik til hjemmesiden samt en tydelig forbedring af deres placeringer på Google.

Løsningen har resulteret i et direkte afkast for P. Olesen A/S, hvor den organiske trafik på hjemmesiden er steget med 29%, dertil oplevede de en 26% stigning i Google-placeringer på trackede søgeord.

Efter Google-annoncerne blev slukket, har der stadig været en stigning på tværs af alle marketingskanaler med 9,3%

%
stigning i antal besøgende i sammenligningsperioden*
%
stigning i organisk trafik
%
stigning i Google-placeringer

Eksplosiv stigning på tværs af markedsføringskanaler efter SEO-optimering hos JFM

  • P. Olesen A/S er i sammenligningsperioden – dvs. perioden november 2022 til januar 2023 sammenlignet med SEO-indsatsperioden fra februar til april 2023, gået fra at få 20.100 besøg til 44.800 besøg – dvs. en stigning på 123%*
  • P. Olesen A/S har derudover oplevet en stigning i deres klikrate på 360%

Beslutningen om at teste SEO-optimering vs. Google-annonceringer har vist sig at være en succes!
HR- & Marketingkoordinator, Tina Kortbæk Jensen, fortæller, at de har mærket en positiv forskel efter optimeringen. Casen er et godt eksempel på, at et strategisk arbejde med SEO kan være med til at løfte Google-placeringerne og dermed sikre flere potentielle organiske kunder.

Samarbejdet har været en succes, og Tina Kortbæk Jensen er glad for den ”value for money”, de har opnået ved at have større fokus på SEO-optimeringen igennem JFM.

“Efter vi begyndte at få SEO-optimeret vores hjemmeside, har vi mærket en stigning i den trafik, hjemmesiden genererer sammenlignet med før, så det har tydeligt gjort en positiv forskel for os“

Billedet viser Tina fra P. Olesen Tina Kortbæk Andersen HR- & Marketingkoordinator, P. Olesen A/S
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.