Thomas’ Bilsyn har øget omsætningen med 600% hos JFM
Thomas’ Bilsyn har efter samarbejdet med JFMs radioer i Vejle haft stor kundetilgang og øget sin omsætning med 600%.
Behov
Thomas Hammergaard fra Thomas’ Bilsyn har siden 2014 serviceret køretøjer i Vejle og Horsens. Med erfaring i hjemmesideopbygning og SEO havde han styr på markedsføringen, men da virksomheden udvidede sig til også at omfatte private køretøjer, blev der brug for en ny strategi rettet mod privatkunder.
Thomas valgte JFM til at hjælpe med at løfte denne nye strategi, da han havde behov for at nå ud til flere privatkunder.
Løsning
På baggrund af behovsafdækningen og JFMs store datagrundlag, blev Thomas anbefalet en markedsføringsstrategi, hvor radioannoncer var den primære markedsføring, samtidig med printannoncer blev anvendt som støtteaktivitet. Fordelen ved dette er, at medierne i sammenspil bidrager til troværdighed og rammer store dele af målgruppen flere gange dagligt.
Radioannoncerne har i løbet af seks år bidraget til en 600% stigning i omsætningen.
Nu oplever Thomas’ Bilsyn en større strøm af kunder fra Vejle og omegnsbyer som Jelling, Hedensted og Billund.
De vælger Thomas, fordi de føler, at de kender ham fra radioen.
”Det var svært for os at få fat i privatpersoner, indtil vi slog over i radioannoncer. Efter vi gjorde det, har vi oplevet større kundetilgang år efter år, som naturligvis viser sig på omsætningen og vores resultater”
Lokalområdet kender Thomas’ Bilsyn
Thomas’ Bilsyn syner som de eneste i lokalområdet både privat- og erhvervskøretøjer i deres Vejle-afdeling. I Horsens syner de privatkøretøjer. Det særlige ved Thomas’ Bilsyn er, at de ikke kun syner biler. De syner nemlig alle slags køretøjer; både høje og lave, tynde og brede. Dvs. alt fra busser til motorcykler, og biler til campingvogne.
Thomas havde godt styr på den digitale del af forretningen, men ønskede et større fokus på privatkunder, da han udvidede Vejle-afdelingen fra at være udelukkende for erhvervskunder til at betjene både erhvervs- og privatkunder. Derfor havde Thomas’ rådgiver hos JFM, Sussie, først anbefalet annoncering i printmedier. Senere anbefalede Sussie at kombinere print med radioannoncer, hvilket satte turbo på forretningsudviklingen. Med radiospots matchende hans ønsker og behov om at øge lokalkendskabet, fik han opfyldt sine ønsker! Radiospotsne kører fast – på 3. år – 180 gange om måneden i Vejle og omegn på hhv. VLR, Skala.fm og Classic.fm.
Thomas’ Bilsyn har, trods mindre god geografisk lokation, som Thomas selv siger, fået fat i en stor kundekreds i og omkring Vejle med annoncering i JFM´s lokalradioer.
Resultatet af radioannoncerne hos JFM kan mærkes
- Thomas mærker en markant forskel fra før de kørte radioannoncer til nu. Det virker, og derfor fortsætter han!
Thomas Hammergaard fortæller, han er utrolig tilfreds med resultaterne af sin radioannoncering, og han fortsætter gladeligt. Udfordringen med tilgang af privatkunder blev løst ved øget markedsføringsindsats lokalt gennem print- og særligt radioannoncer.
JFMs radiostationer rammer ugentligt 786.000 danskere, hvor JFMs radiostatoner i Vejle -VLR, Skala.fm og Classic.fm, ugentligt rammer 37.000 af dem.
Samarbejdet mellem Thomas’ Bilsyn og JFM har været en succes! Thomas Hammergaard fortæller, at han er mere end tilfreds med resultaterne af sin annoncering, og han ser frem til det fortsatte samarbejde.
*estimeret vha. Gallups Lokalradio Index – 2. halvår 2022
Er du blevet inspireret?
Lad os få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din forretning.
Du tager det første skridt. Så tager vi resten.
Vi hjælper gennem hele processen; fra rådgivning til eksekvering af både jeres digitale tilstedeværelse og jeres markedsføring. Og selvfølgelig på alle relevante platforme.
Vi glæder os til at høre fra dig.