Test et marketingmix

Prøv vores marketingmix-værktøj herunder og se, hvor meget du kan øge din rækkevidde og antal eksponeringer ved at bruge flere kanaler i din markedsføring.

Hvor stor en del af markedet kan du nå? I værktøjet herunder kan du se det fulde potentiale ved at kombinere flere af JFMs egne medier: aviser, nyhedssites og radio.

Print

+
Eksponeringer
%
Af de danske forbrugere
+
Unikke kontakter

Tilvælg radio og digital og se din potentielle rækkevidde i JFMs medier.

1 Læs mere om digital

Digitale annoncer er effektive og giver dig mulighed for at målrette på demografiske træk. Ovenstående værktøj viser din potentielle rækkevidde i JFM’s egne medier – derudover er vi som full-service bureau også eksperter i digital markedsføring. Vi kan håndtere din digitale annoncering på tværs af: SEO, banner-annoncer, Google Ads, Facebook annoncer.

4 gode grunde til at bruge digitale medier i din markedsføring:

  1. Målret og præciser dine annoncer – helt ned på demografiske træk
  2. Du kan vælge at nå bredt ud eller koncentrere dig om dit lokalområde
  3. Din markedsføring vil fremstå med høj troværdighed og tillid igennem JFM-sites
  4. Digitale medier giver mulighed for at spore kundens rejse igennem købsprocessen

Men hvorfor prioritere digitale medier? Annoncering med f.eks. Google Ads og på sociale medier er unikke værktøjer, idet man med stor nøjagtighed kan spore kundens rejse i købsprocessen. Det giver indsigter, som kan omsættes til salg. Man får f.eks. i gennemsnit pengene 2 gange igen ved Google Ads for hver investerede krone. Derudover får man i gennemsnit pengene 2-4 gange igen med Facebook Ads.

Digitale medier er derfor et stærkt strategisk værktøj – både som analyseredskab, og derefter som markedsføringsredskab.

Vil du høre mere om digital annoncering? Udfyld formularen, og en af vores specialister vil kontakte dig inden for 48 timer på hverdage – til en helt uforpligtende snak om din markedsføringsplan, behov og ønsker.

2 Læs mere om radio

Radio er kendt for sin høje troværdighed og imponerende afkast på investeringer (ROI). Faktisk får du i gennemsnit 330 kroner igen for hver 100 kroner, du investerer i radioannoncering, og du kan nå op til 1000 lytninger for bare 10 kroner!

6 grunde til at vælge radioannoncering:

  1. Du kan nå op til 1000 mennesker for 10 kr.
  2. Radio har høj troværdighed
  3. Du får et højt afkast pr. investeret markedsføringskrone (ROI 3,3)
  4. Radio er god til at skabe stemning og følelser hos lytterne
  5. Radio er god til at gøre dig top-of-mind hos kunderne
  6. Du kan vælge at nå bredt ud eller koncentrere dig om dit lokalområde

Derudover har radioannoncering høj troværdighed blandt lytterne. Denne tillid til radio som markedsføringskanal skyldes blandt andet, at radio er et beskyttet miljø fri for spam og scams, hvilket har en afsmittende effekt på din virksomhed og brand.

En af nøglerne til radioens succes er gentagelse. En potentiel kunde skal typisk høre noget 7 gange, før de handler på budskabet – og gentagelse er netop en af radioens styrker. Radio sikrer dig en løbende tilstedeværelse i markedet med høj eksponering, og dit spot bliver afviklet med mange gentagelser, som sikrer, at du er top-of-mind hos kunderne.

Vil du høre mere om radioannoncering? Udfyld formularen, og en af vores specialister vil kontakte dig inden for 48 timer på hverdage – til en helt uforpligtende snak.

3 Fordelene ved et marketingmix

Det er afgørende for virksomheder at sprede deres budskab gennem et solidt marketingmix.  

En velafbalanceret brug af forskellige kanaler som radio, print og digitale platforme sikrer, at din virksomhed rammer bredt og fanger forbrugerens interesse på tværs af forskellige medier.  

Mennesker husker bedst de brands, de ser ofte og på forskellige måder, hvilket øger sandsynligheden for, at de vil tænke på dit brand, når de er klar til at foretage en købsbeslutning. 

I marketingkredse siges det, at et budskab skal eksponeres 7 gange for at sætte sig fast i forbrugerens bevidsthed. Gentagelse er derfor en nøglefaktor i kunderejsen og sikrer at det er netop dit produkt eller service der vælges, når kunden er klar til at købe. 

Der er flere gode grunde til at sammensætte et marketingmix:

  1. Ved et veludarbejdet marketingmix dækker du din målgruppe, idet markedsføringen spredes ud på forskellige platforme – f.eks. radioannoncer, digitale annoncer og print
  2. En samlet indsats skaber en bedre synergi i din markedsføring, hvor effekten kan være større end hvis blot der markedsføres på en enkelt platform
  3. Ved print, var 72% af danskerne i 2023 i kontakt med et printmedie månedligt – altså næsten tre ud af fire danskere

Radioens evne til at fange og fastholde
Radioen har en særlig styrke, når det kommer til at fange lytterne – uanset om de er i bilen, hjemmet eller på arbejdspladsen. Med sin evne til at fange opmærksomheden og gentage budskabet kan radioen skabe en stærk, vedvarende tilknytning til et brand. 

Skræddersy markedsføringen med digitale medier
Digitale medier åbner muligheden for at følge kundens købsproces nøje, hvilket muliggør finjustering af markedsføringsstrategier og budskaber. Særligt sociale medier muliggør en kontinuerlig dialog med forbrugerne og et indblik i deres præferencer og adfærd – en værdifuld viden, der kan udnyttes til at skræddersy markedsføringen. 

Printmediernes troværdighed og fordybelse
Ro, fordybelse og troværdighed. Der er mange grunde til at print-annoncering stadig virker.
Printmedier handler i høj grad om at lade skulderne sænke sig, og gå på opdagelse i en avis eller et magasin. Det er det langsomme og stille medieforbrug, der har sine helt unikke fordele både som forbruger, men også for dig som annoncør. 

Sammensætningen af marketingkanaler giver en virksomhed mulighed for at udnytte styrkerne ved hver enkelt og skabe en helstøbt reklamekampagne, der maksimerer branding og salgspotentialet. 

Prøv et marketingmix

Udfyld formularen, og bliv kontaktet af en lokal specialist til en uforpligtende snak om din forretning, muligheder, behov og ønsker.

I samarbejde med din lokale specialist, udarbejder vi en skræddersyet marketingmix, der passer til lige netop din virksomhed.

Vi glæder os til at høre om din situation. Du vil blive kontaktet indenfor 48 timer på hverdage.

Tak for din henvendelse! Vi har nu modtaget den, og kontakter dig hurtigst muligt. Altid indenfor 48 timer på hverdage. Haster din henvendelse? Så kan du også kontakte os på 66 12 12 12.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.