Bliv klogere på radio-annoncering!

Vidste du, at man med spots i radioen kan få helt op til 1000 lytninger for 10 kroner?
Eller, at du kan få 330 kroner igen, for hver 100 kroner du investerer i radio? Er rækkevidde målet, er radio en af de bedste kanaler til at “betale sig selv hjem igen”!

Vil du høre mere om radio-annoncering?

Så udfylde formularen, og få et uforpligtende snak med en af vores radiospecialister.

Vi er mange, der hører radio som en del af vores daglige rutiner, og det er årsagen til, at den har stor rækkevidde. Vi lytter til radioen hjemme mens opvasken klares, på arbejde og især på de danske landeveje, hvor 70% af os hører radio i bilen. Alene på radiokanalerne under JFM når vi ugentligt ud til hver syvende dansker med radio.

Batter radio-annoncering på bundlinjen?

Det korte svar er ja. Når det kommer til afkastet på hver investeret markedsføringskrone (ROI), er radioen en af de mest effektive kanaler.

Ifølge en rapport fra DLU og Data Intelligence ROI database, har radio-annoncering en gennemsnitlig ROI på 3,3 for hver investerede krone. Det betyder, du kan forvente at få 3,3 kroner tilbage for hver krone, du investerer i radio-annoncering. Investerer du for eksempel 1.000 kroner i en radiokampagne, vil du kunne opnå at få 3.300 kroner tilbage i kassen. Og det er en af de højeste ROI’er ifølge rapporten. TV ligger for eksempel på 2,3 kroner, og biograf annoncering er helt nede på 0,8.

En grafik der viser at du  kan få dine penge 3 gange igen

 

89% af danskere over 12 år hører radio ugentligt

En af de faktorer, der bidrager til den høje ROI for radio-annoncering, er dens evne til at nå ud til mange mennesker på én gang. Ifølge tal fra Danmarks Statistik lytter mere end 89% af danskerne stadig til radio ugentligt. Det giver dig mulighed for at nå ud til potentielle kunder i mange forskellige geografiske områder og forstærke dit budskab der. Du kan vælge, om du vil segmentere, så dit spot kun afspilles i dit lokalområde, eller om du vil nå ud bredt geografisk.

Den store rækkevidde betyder, at du kan nå ud til mange for relativt få penge. Faktisk kan du få op til 1000 lytninger for 10 kr. – sammenligner man med for eksempel onlineannoncering, vil man ofte ligge omkring 50-70 kr. pr. 1000 eksponeringer.

Et cirkeldiagram med 83% udfyldt

Flere end 83% af danskerne
lytter ugentligt til radio

Billedet viser, at 1 ud af 7 danskere rammer JFM radio

JFM Lyd rammer mere end hver
7. dansker ugentligt

Tilbud hvor der står "10 kroner = 1000 eksponeringer"

For 10 kr. kan du få op til
1.000 eksponeringer

Skab genkendelighed og relationer over radioen

En anden fordel ved radio-annoncering er dens evne til at skabe stemning, følelser og billeder. Radioen har en unik evne til at male billeder i lytternes sind og vække følelser. Forestil dig at lytte til en radioreklame, der beskriver en hyggelig cafe med duften af ny-brygget kaffe og lyden af blide samtaler. Lyden skaber egne mentale billeder og giver lytterne en oplevelse, der vækker sanser og følelser.

Radioen giver dig mulighed for at skabe en unik stemning og engagere lytterne på en måde, der kan være svær at opnå med andre medier. Du kan også gøre bruge af lyd-logoer, lokale dialekter og slogans, der gør dit spot endnu lettere at genkende.

Kvinde hører radio på strand

Eksempler på radiospots

Lyt til nogle af vores kunders radiospots, der har kørt på en eller flere af JFM´s kendte radiobrands.


Høj troværdighed smitter af på din virksomhed

Radio annoncering har en høj troværdighed og pålidelighed sammenlignet med for eksempel digitale kanaler. I en undersøgelse fra Strategic Media Inc ligger radio med en tillidsgrad på 55% – til sammenligning ligger sociale medier på 36%.

Den store tillid til radio som markedsføringskanal skyldes bl.a., at radio annoncering er i et beskyttet miljø – altså, ligesom f.eks. TV, hvor det er et menneske, der filtrerer og sørger for, at kun annoncer af kvalitet når ud til lytterne. Det betyder, at radio annoncering er helt fri for spam, phishing, og scams. Det giver lytterne en tilbøjelighed til at have stor tillid til annoncerne i deres radio, hvilket har en afsmittende effekt på din virksomhed og brand.

Gentagelse, gentagelse og (du har nok gættet det) gentagelse

– så er det nemlig lettere at huske budskabet.

Som tommelfingerregel siger man, at en potentiel kunde skal se og høre noget 7 gange, før de handler på budskabet – og netop gentagelser er en af radioens store styrker (kilde: Indeed).

Radio sikrer dig en løbende tilstedeværelse i markedet med høj eksponering, og dit spot bliver afviklet med mange gentagelser, som sikrer, du er top-of-mind hos kunderne.

6 gode grunde til at vælge radio

Du kan nå op til 1000 mennesker for 10 kr.

#2 i en lysegrøn trafik

Radio har høj troværdighed.

 

#3 i lysegrøn

Du får et højt afkast pr. investeret krone (ROI 3,3)

#4 i lysegrøn

Radio er god til at skabe stemning og følelser hos lytterne

Radio er god til at gøre dig top-of-mind hos kunderne

Du kan vælge at nå bredt ud eller koncentrere dig om dit lokalområde

Det er hverken svært eller dyrt at komme i gang!

Hvis du tror, det er svært og dyrt at få produceret radiospottet og booke de forskellige spots i radio, vil vi give dig en ny indsigt. Det er nemlig en myte, vi gerne vil tage livet af én gang for alle!
Radio-annoncering er faktisk både en god investering, og det er ret let at få produceret et radiospot. Sådan gør du:

Det første step er at definere sin målgruppe

1. Hvad vil du med dit spot?
Først og fremmest er det vigtig at finde ud af, hvad succeskriteriet for en radiokampagne er for dig. Hvem er dine kunder? Hvor er de? Søger du branding, eller har du et tilbud, der skal i fokus? Tal med din radiospecialist, så I sammen får lavet det helt rette radiospot til dig.

Ikon som repræsenterer at producere sit radiospot

2. Nu er det tid at få dit spot i produktion.
Ud fra den indledende snak vil radiospecialisten vende tilbage med et konkret bud på, hvordan en kampagne til dig kunne se ud. Når vi ved, i hvilken retning vi skal løbe, sætter vores rutinerede producerer skub i tingene. Når der er enighed om form og indhold, bliver dit endelige spot produceret.

Ikon som repræsenterer at radiospottet er klar til at gå live

3. Vi er live on air!
Så er dit spot klar til at komme ud at leve – ud i de danske stuer, biler, på arbejdspladserne, og hvor folk ellers hører radio. Vi sørger for segmentering, afvikling og performance-opfølgning på dit spot.

Vil du høre mere om radio-annoncering?

Udfyld formularen, så kontakter én af vores specialister dig indenfor 48 timer på hverdage – til en helt uforpligtende snak.

Så tager vi en samtale om hvad og hvordan radio annoncering vil kunne hjælpe dig, dermed får du et helt præcist indblik i hvor hurtigt og hvor nemt, du vil kunne ramme dine potentielle kunder.

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

JFMs radiostationer: Skal vi høres ved?

I JFM har vi 5 radio stationer, som dækker store dele af Danmark. Du kan vælge både lokale eller mere nationale radioreklamer.

De 5 logoer for JFMs radiostationer, Classic.fm, Skala.fm, Radio VLR, Radio Viborg, Classic Rock.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.