2+ Revision får kunder fra hele landet med radiospot på JFMs frekvenser
2+ Revisions kunder har hørt hans radiospot på JFMs frekvenser i hele landet. Lige fra København til det sønderjyske.
Behov
I en konkurrencepræget branche, har 2+ Revision behov for at få sine budskaber slået fast hos kunderne, og ramme dem kontinuerligt. Per Kristensen, ejer, havde et ønske om at forstærke opmærksomheden på sit brand og øge tilstrømningen af kunder fra større dele af landet end blot sit lokalområde.
Løsning
2+ Revision har anvendt siden 2019 anvendt JFMs printkanaler til annoncering i det syd- og sønderjyske, men med behovet for bredere landsdækkende stemme, for at holde sig relevant i en konkurrencepræget branche, ønskede Per at udvide sin markedsføringsstrategi.
På baggrund af behovsafdækningen og JFMs tilgængelige data, blev radioannoncering anbefalet som det rette medie, til at matche det ønskede behov. JFMs radiokanaler har høj autoritet og 747.000 lyttere på landsplan, hvorfor kanalerne er oplagte for Per og forretningen.
Per rapporterer om en stærk respons blandt eksisterende og nye kunder, som regelmæssigt rapporterer at have hørt deres spots i radioen.
Derudover får forretningen samlet cirka 848.610 estimerede eksponeringer ved at annoncere på radiofrekvenser både i Jylland og på Sjælland – dvs. de årligt, ved estimering, bliver eksponeret for mere end 10.000.000 radiolyttere.
Gentagende radiospot sikrer et kontinuerligt kundeflow til 2+ Revision
Per Kristensen overtog revisionsvirksomheden 2+ Revision i 2013, og har siden da sikret professionel og specialiseret sparring til sine kunder indenfor revision og rådgivning. 2+ Revision har base i Haderslev, men har kunder i hele landet samt på Grønland.
Siden Per overtog forretningen, har hans fokus været på at øge kendskabet. Derfor faldt valget af radiospots også naturligt. Han når nemlig en bred kundeskarre, som kan præges med kontinuerlige radiospots fra 2+ Revision. Gentagelserne af radiospots sikrer, at Per og 2+ Revision påvirker underbevidstheden hos kunderne, og hans enslydende reklamer lagrer sig i hukommelsen.
Per oplever en målbar effekt af deres radiospots
- Virksomheden har siden 2019 haft enslydende og vedblivende radiospots på JFMs frekvenser, som har sikret et kontinuerligt kundeflow
Med radiospots på lokalfrekvenserne i det danske land, har Per opnået målbar effekt af hans spots. Det er derfor en fælles succes – både for 2+ Revision og JFM – som kan tilskrives et flerårigt samarbejde med at sikre kundeflowet til forretningen.
“Vores nyeste kunde – en større vækstvirksomhed fra København, hører vores radiospot på en tur fra København til Tyskland. Først hører han et spot på Sjælland, senere på samme tur, hører han spottet igen i Trekantsområdet. Da han når frem, googler han os, og kontakter os direkte. Et helt konkret, målbart resultat af vores radioindsats”
*Kilde: Gallup Lokalradio Index, 2. halvår 2023 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 7.984 / kilde: Kantar Gallup Radio-Meter, uge 27-52 2023 / Målgruppe: 12 år+ / Stikprøve: 1.766