Kan bannerannoncering gøre noget godt for din virksomhed?

Det korte svar er ja. Det lidt længere kan du læse her.

Digital bannerannoncering er effektivt til at fange forbrugerens opmærksomhed. Digitale bannere er nemme at lægge mærke til, og gør du det rigtigt, vil de også blive husket.

Din annonce vil typisk blive vist til et større publikum, og samtidig giver det dig en positiv return-of-Investment. Det betyder, at du får flere kroner retur, end dem du lægger for digital bannerannoncering.

Du skal dog altid huske, at selvom mange mener, at en annonce skal sælge noget her og nu, er der stor værdi i at brande dig som virksomhed. Det kan digital bannerannoncering også hjælpe dig med.

Men hvad betyder det, når vi siger at digital bannerannoncering kan gøre noget godt for din virksomhed?

Her får du 3 gode grunde, til at overveje det, som en del af din markedsføringspakke.

Animerede bannerannoncer virker bedst! De har en CTR på op imod 0,251%

 

Forstå dit publikum! Skriv tekster som fanger den målgruppe, du ønsker at ramme

Forsøg at inkorporere noget humor, som ræsonnere med din målgruppe

1. Ram specifikke kunder

Nogle fejler i deres markedsføring, fordi de sigter efter deres målgruppe, de forkerte steder. Andre misser deres målgruppe, og rammer irrelevante forbrugere. Og til sidst er der nogle, som sigter efter alle, og bruger den velkendte, men knap så effektive strategi, ”Spred-hagl”.

Det kan du undgå med digital bannerannoncering, hvor du kan ramme din præcise målgruppe, der hvor de er. Uanset om de læser nyheder på den lokale ugeavis, eller om det er på et stort dagblad, kan du ramme dem effektivt med digitale bannere.

Ja, rent faktisk kan du ramme dine kunder, på tværs af 150 af Danmarks største nyheds- og nichésites!

Det betyder, at hvis din målgruppe er løbere i Aarhus, så sigter din annonce direkte mod løbere i Aarhus. Og altså ikke løbere i Esbjerg, eller håndværkere i Aarhus.

Dine annoncer kommer dermed ud til lige præcis din målgruppe, og de lærer dig og din virksomhed at kende.

Og det bedste af det hele er? Jo længere tid din annonce er aktiv, jo mere målrettet kan den blive mod lige præcis dine ideelle kunder.

Ha’ et mål for dine annoncer! Det skaber synergi i din markedsføringsstrategi

Hvad er målgruppens problem? Sæt dig grundigt ind i din målgruppes behov

Begræns din copywriting! Vær kort og præcis, så læseren får et hurtigt overblik

Søgemaskiner bruger komplekse algoritmer til at evaluere backlinks. De tager ikke kun højde for mængden af links, men også deres kvalitet. Dette betyder, at det ikke blot handler om at få så mange links som muligt, men også at fokusere på at opnå links fra troværdige og relevante kilder.

Det er derfor vigtigt at bemærke, at linkbuilding skal være en naturlig proces. At forsøge at manipulere søgemaskinealgoritmerne ved at opnå utroværdige links eller deltage i såkaldt linkspam kan resultere i straf fra søgemaskinerne og potentielt føre til, at din hjemmeside mister sin synlighed i søgeresultaterne.

Derfor bør linkbuilding fokusere på at skabe værdifuldt indhold, der er nyttigt og interessant for dit publikum samt et fokus på pålidelige backlinks fra troværdige hjemmesider. Linkbuilding er derfor en langsigtet strategi, der kan hjælpe med at forbedre din hjemmesides synlighed og rangering på søgemaskiner som Google.

2. Læseren engagerer sig i din annonce

Udover at ramme et bredere, men samtidig mere fokuseret publikum, med dine annoncer, fastholder du også opmærksomheden hos dem i længere tid.

I gennemsnit bruger modtager 2,5 sekunder på at vurdere en Facebook annonce, når de ser den på deres computer. Og blot 1,7 sekunder på telefonen.

Derimod bruger de i gennemsnit 16,3 sekunder på et nyhedssite, når de ser den på computeren. Og 5,3 sekunder på telefonen.

Det betyder, at dine annoncer bliver vist i markant længere tid, når du bruger online bannerannoncering. Og du får den opmærksomhed, som din virksomhed fortjener.

3. Du bliver husket som troværdig

Når du annoncerer med digitale bannere, skaber du troværdighed omkring din virksomhed.

Særligt når der er kræset om detaljen, og gjort lidt ekstra ud af det, bliver de opfattet som troværdige. Forbrugere forbinder den type annoncer med professionalisme og troværdighed.

Samtidig husker kunderne dig. Og selvom de ikke køber hos dig med det samme, vil du være tættere top-of-mind, når de skal bruge en løsning eller et produkt, som du tilbyder. Og dermed er der altså større sandsynlighed for at de handler hos dig.

Og det er nu engang en god ting for din virksomhed, at du bliver husket og opfattet som troværdig.

Typer af digitale bannerannoncer

Herunder finder du de forskellige muligheder der er af digitale bannerannoncer.

Vil du læse mere om mulighederne indenfor bannerannoncer – f.eks. branding- eller tilbudsannoncer – kan du læse mere lige her.

Vil du høre mere om digital bannerannoncering?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig indenfor 48 timer på hverdage.

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

Billedet viser Ribe by

“Samarbejdet med JFM har over årerne stille og roligt udkonkurreret vores tidligere samarbejdspartnere. Kombinationen af deres produkter og deres lokal tilstedeværelse, der giver os mulighed for sparring og idégenerering, er vi meget tilfredse med!”

Billedet viser Britt Steffensen fra Ribe Byferie Resort Britt Steffesen Marketingchef, Ribe Byferie Resort Læs hele casen
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.