Batter radio-annoncering på bundlinjen?

Det korte svar er ja. Når det kommer til afkastet på hver investeret markedsføringskrone (ROI), er radioen en af de mest effektive kanaler.

Ifølge en rapport fra DLU og Data Intelligence ROI database, har radio-annoncering en gennemsnitlig ROI på 3,3 for hver investerede krone. Det betyder, du kan forvente at få 3,3 kroner tilbage for hver krone, du investerer i radio-annoncering. Investerer du for eksempel 1.000 kroner i en radiokampagne, vil du kunne opnå at få 3.300 kroner tilbage i kassen. Og det er en af de højeste ROI’er ifølge rapporten. TV ligger for eksempel på 2,3 kroner, og biograf annoncering er helt nede på 0,8.

Kontakt os

89% af danskere over 12 år hører radio ugentligt

En af de faktorer, der bidrager til den høje ROI for radio-annoncering, er dens evne til at nå ud til mange mennesker på én gang. Ifølge tal fra Danmarks Statistik lytter mere end 89% af danskerne stadig til radio ugentligt. Det giver dig mulighed for at nå ud til potentielle kunder i mange forskellige geografiske områder og forstærke dit budskab der. Du kan vælge, om du vil segmentere, så dit spot kun afspilles i dit lokalområde, eller om du vil nå ud bredt geografisk.

Den store rækkevidde betyder, at du kan nå ud til mange for relativt få penge. Faktisk kan du få op til 1000 lytninger for 10 kr. – sammenligner man med for eksempel onlineannoncering, vil man ofte ligge omkring 50-70 kr. pr. 1000 eksponeringer.

Design og Integration

Native artikler er skabt til at integreres naturligt i det medie, de præsenteres i. De minder ofte om redaktionelle artikler og matcher stilen og tonen i det omgivende indhold.

Tydelig deklaration

Native artikler er tydeligt mærket som “annoncørbetalt indhold” for at sikre gennemsigtighed og opretholde læsernes tillid. Dette gør det klart for læserne, at de ser en annonce.

 

Høj troværdighed smitter af på din virksomhed

Radio annoncering har en høj troværdighed og pålidelighed sammenlignet med for eksempel digitale kanaler. I en undersøgelse fra Strategic Media Inc ligger radio med en tillidsgrad på 55% – til sammenligning ligger sociale medier på 36%.

Den store tillid til radio som markedsføringskanal skyldes bl.a., at radio annoncering er i et beskyttet miljø – altså, ligesom f.eks. TV, hvor det er et menneske, der filtrerer og sørger for, at kun annoncer af kvalitet når ud til lytterne. Det betyder, at radio annoncering er helt fri for spam, phishing, og scams. Det giver lytterne en tilbøjelighed til at have stor tillid til annoncerne i deres radio, hvilket har en afsmittende effekt på din virksomhed og brand.

Jeg vil gerne kontaktes

Vil du høre mere om native-annoncering?

Udfyld formularen, og du vil blive kontaktet af vores specialister indenfor 48 timer på hverdage – til en helt uforpligtende snak.

Sammen med vores specialister kigger du nærmere på, hvordan native annoncering kan booste din synlighed og branding og du vil få et klart indblik i, hvor hurtigt og nemt du kan nå dine potentielle kunder.

Læs vores cookie- og privatlivspolitik. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte os.

Tak for din henvendelse

Mange tak – vi har modtaget din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

Du hører fra os inden 48 timer på hverdage.

Er det en hastesag, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 66 12 12 12.

Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.
Din henvendelse er sendt – vi besvarer den hurtigst muligt.